عاشوری: دنیزلی گزینه خوبی است، اما هوادار نباید سرمربی انتخاب کند

پرسپولیس ـ فولاد؛ پایانی مهیج برای نیم فصل اول

نیم فصل نخست یازدهمین دوره لیگ برتر در حالی امروز تمام می‌شود که پرسپولیسی‌ها قصد دارند بدترین نیم‌فصل خود را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند.
کد خبر: ۴۴۷۰۰۵

کسب تنها 5 پیروزی از 16 بازی قبلی، آن‌هم در شرایطی که رقیب سنتی آنها، استقلال با اقتدار عنوان قهرمانی نیم فصل را به دست آورده است شرایط بدی را برای هواداران این تیم بوجود آورده است. البته پیش‌بینی می‌شود فردا هم مثل بازی قبلی قرمزها در مقابل راه‌آهن، سکوهای ورزشگاه آزادی فارغ از نتیجه‌ای که این تیم به دست می‌آورد روز آرامی را سپری کنند، چراکه دیگر خبری از حمید استیلی نیست و تیم با زوج عاشوری – سومدیک هدایت می‌شود.

حال در شرایطی که قرمزها در آستانه امضای قرارداد با مصطفی دنیزلی هستند، امتیازات این بازی نمی‌تواند چندان هم برای آنها کم‌اهمیت باشد. پرسپولیس با یک بازی کمتر 15 امتیاز از استقلال عقب است و همین که بتواند این اختلاف را به 12 کاهش دهد برای آنها در پایان یک نیم فصل پربحران راضی‌کننده خواهد بود.

عاشوری که به دلیل عدم بدنسازی خوب در ابتدای فصل، از شرایط این روزهای پرسپولیس ناراضی است در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به پیروزی پرسپولیس در این بازی امیدوار بود، گفت: «ما در تمام بازی‌ها به برد فکر می‌کنیم. البته فکر کردن یک قضیه است و توانایی تیم یک قضیه دیگر. برای من به عنوان مربی مهم آن است که بازیکنان در میدان تلاش‌شان را بکنند و از این تلاش به پیروزی برسیم. ما می‌خواهیم توانایی‌ها را بالا ببریم.»

او در مورد مشکل گلزنی در پرسپولیس و احتمال تغییر سیستم این تیم در بازی با فولاد نیز گفت: «سیستم را با توجه به توانایی بازیکنان انتخاب می‌کنیم. تیم ما مشکل گلزنی دارد که دلایلش غیبت وحید هاشمیان، در اختیار نداشتن هادی نوروزی و ایده‌آل نبودن شرایط مهرداد اولادی است. این مسائل ناخواسته به وجود آمده است. وقتی تیم ما با این سیستم موقعیت گلزنی خلق می‌کند معنایش آن است که سیستم کارایی دارد اما در زدن ضربات آخر مشکل داریم.»

عاشوری همچنین با انتقاد از تصمیم باشگاه مبنی بر انتخاب سرمربی بعدی پرسپولیس با نظر هواداران، درباره گزینه‌های سرمربیگری این تیم گفت: «من با هیچ کدام آنها کار نکرده ام اما طبق اطلاعاتی که گرفتم دنیزلی گزینه مناسبی است زیرا او هم با شرایط فوتبال ما آشنا است و هم با شرایط پرسپولیس.»

مجید جلالی هم که تیمش همین 3 روز پیش با شکست مقابل شهرداری یاسوج از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت در کنفرانس خبری دیروز در پاسخ به این سوال که به برد پرسپولیس فکر می‌کند یا نه گفت: «قطعا به پیروزی فکر می‌کنیم. تیم جوان ما توانایی این کار را دارد. از یاسوج با اتوبوس به اهواز برگشتیم و ساعت 3 صبح روز جمعه به اهواز رسیدیم و ساعت 11 صبح تمرین گذاشتند. به بازیکنان گفتم که این بازی تمام شد و باید به بازی با پرسپولیس فکر کنند.»

امروز 3 بازی دیگر هم درچارچوب هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر برگزار می‌شود که در صورت پیروزی شهرداری تبریز، شاهین بوشهر و سایپا در آنها، شکست پرسپولیس در مقابل فولاد این تیم را تا رده سیزدهم پایین خواهد برد. به همین خاطر قطعا آخرین دیدار نیم فصل لیگ یازدهم، می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

پرسپولیسی‌ها به دنبال طالب‌لو

دریافت 18 گل در 16 بازی نمی‌تواند کارنامه خوبی برای خط دفاع و دروازه‌بان تیم پرسپولیس باشد. برای حل این مشکل حتی هاروت ابراهامیان نیز به عنوان مربی دروازه‌بانان جانشین سعید عزیزیان شد، اما پرسپولیس همچنان بد گل می‌خورد. بر این اساس مسوولان باشگاه پرسپولیس که رابین‌کازان روسیه را خواهان علیرضا حقیقی می‌بینند به دنبال جذب دروازه‌بانی باتجربه هستند تا ضمن تقویت این تیم درون دروازه در صورت جدایی احتمالی حقیقی، مشکلی نداشته باشند. گزینه اول آنها وحید طالب‌لو است که در این رابطه مذاکراتی بین طرفین طی روزهای گذشته انجام شده است. طالب‌لو که برای جدایی از شاهین بوشهر با مشکل رضایتنامه روبه‌روست، حضور در جمع سرخپوشان را منوط به دریافت رضایتنامه‌اش از این باشگاه کرده است که در این رابطه مذاکراتی بین مسوولان 2 باشگاه پرسپولیس و شاهین بوشهر صورت گرفته است.‌‌

برنامه بازی‌های امروز لیگ برتر

شهرداری ـ داماش، ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز (داور: علیرضا فغانی)/صنعت نفت ـ سایپا، ساعت 15 در ورزشگاه تختی آبادان (داور: سعید مظفری‌زاده)/شاهین ـ راه‌آهن، ساعت 15 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر (داور: قاسم واحدی)/پرسپولیس ـ فولاد خوزستان، ساعت 15‌/‌16 در ورزشگاه آزادی تهران (داور: محسن ترکی)

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها