اعضای باند سارقان حرفه‌ای معروف به موش کور که با سوراخ کردن دیوار و کف مغازه‌ها سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۴۳۶۸۸

به گزارش «جام‌جم»، از مهر امسال شکایت‌های فراوانی از سوی صاحبان مغازه‌ها در پایگاه هفتم پلیس آگاهی مطرح بود که نشان می‌داد سارقان نیمه‌شب با سوراخ کردن دیوار برخی مغازه‌ها در محدوده خیابان مولوی وارد این محل‌ها شده و پول و کالاهای باارزش آنها را سرقت می‌کنند.

با شروع تحقیقات در این ارتباط، در حالی که جستجوی ماموران برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت، روز 13 مهر سه مالباخته دیگر با حضور در دادسرای ناحیه 12 شکایتی را در ارتباط با تخریب دیوار مغازه‌هایشان و سرقت به بازپرس پرونده ارائه کردند.

با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و حضور کارآگاهان در محل سرقت معلوم شد، سارقان ابتدا دیوار مغازه‌ای را تخریب و وارد آنجا شده، سپس با تخریب دیوارهای مجاور و ورود به دو مغازه دیگر، پول و مقادیری کالا سرقت کرده‌اند.

سرنخ

در تحقیق از مالباختگان معلوم شد، سارقان کارت عابربانکی را که رمز آن نیز ضمیمه بوده سرقت کرده‌اند. با به دست آمدن این سرنخ ماموران اطلاع یافتند سارقان با کارت بانکی سرقت‌شده، مقادیری پول از حساب مالباخته برداشت کرده‌اند.

با به دست آمدن تصویر جوانی که از عابربانک پول دریافت کرده بود، این تصویر به صاحبان مغازه‌های اطراف محل سرقت نشان داده شد که یکی از آنها با شناسایی سارق عنوان کرد وی محسن (18 ساله) نام دارد و از چندی پیش در این محل رفت و آمد می‌کرده است.

با شناسایی سارق، ماموران در مرحله بعدی محسن را در خیابان خیام دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم که تصور نمی‌کرد دستگیر شود، در اعترافاتش گفت: از چندی پیش در پی راه‌اندازی باندی موسوم به «موش کور» ابتدا مغازه‌ها را شناسایی کرده و نیمه‌شب با تخریب دیوار وارد اولین مغازه می‌شدیم، سپس دیوارهای مجاور را نیز تخریب و از آنها سرقت‌ می‌کردیم.

متهم به سرقت از سه مغازه دیگر با همدستی فردی به نام عباس (25 ساله) اعتراف کرد.

در پی این اعتراف، ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی دیگر همدست متهم (عباس) را در خیابان آیت‌الله سعیدی مقابل یک رستوران شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ غیاثوند، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی درباره این پرونده گفت: این دو متهم تاکنون به 23 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند و مغازه‌های محل سرقت شناسایی شده است.

وی افزود: تحقیق برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها