جشنواره تئاتر مقاومت از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

نمایش مقاومت روی صحنه تئاتر آغاز شد

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت صبح دیروز به صورت نمادین بر سر مزار شهید آوینی برگزار شد. در این مراسم، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: در کنار شهدا و سید شهیدان اهل قلم هنرمندان کشور ما یک بار دیگر پیمان می‌بندند تا با هم برای ادامه راه آنها از جان و دل مایه بگذارند. اگر امروز در این کشور پرچم اسلام برافراشته به برکت فضای ملکوتی و نور حضور شهداست.
کد خبر: ۴۴۱۵۹۵

وی با بیان این که روزمرگی‌ها بزرگ‌ترین دستاورد شهدا را برای ما عادی کرده است، تصریح کرد: هنرمندان کشورمان باید تلاش کنند تمام چیزهایی که برای ما عادی شده و دستاوردهایی را که از قِبل خون شهدا برای ما مانده به تصویر بکشند.حسین پارسایی، دبیر جشنواره تئاتر مقاومت هم در این مراسم گفت: تئاتر مقاومت با تکیه بر تجربیات و آموخته‌های دوره‌هایی که عنوان جشنواره تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را داشت، برگزار می‌شود تا یادآور رشادت‌ها و قهرمانی‌های شهدا و کسانی باشد که برای این انقلاب و 8سال دفاع مقدس، از جان و دل مایه گذاشته‌اند.

وی با اشاره به این که تئاتر مقاومت می‌تواند پلی برای نشان دادن معارف بلند عرفانی نهفته در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جهانیان باشد، تاکید کرد: ایستگاه سیزدهم جشنواره مقاومت هم می‌تواند نقطه ‌آغازی برای جهانی شدن این جشنواره به همت همه شما حاضران بویژه دوستان بنیاد روایت و معاونت هنری باشد تا بتوانیم دستاوردهای خود را در زمینه‌ مقاومت به جهانیان عرضه کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پایان تصریح کرد: هنرمندان ما باید با قلم مبارک خود به ثبت و ضبط خاطرات و حماسه شهدا بپردازند تا این جشنواره ادامه داشته و سهم بسزایی در معرفی فرهنگ ایران و اسلامی داشته باشد.

سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در بخش‌های مسابقه صحنه‌ای، بین‌الملل، مسابقه آثار عروسکی و کودک و نوجوان، ویژه، خیابانی و تولید نمایشنامه و نمایشنامه‌خوانی به همت بنیاد فرهنگی روایت و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی از دیروز آغاز شد و تا 3 آذر ادامه می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها