پس از اعلام آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات پارلمانی مصر، از روز گذشته فعالیت‌ها و مبارزات انتخاباتی در این کشور آغاز شد. این روند تا 6 روز ادامه خواهد داشت. به گزارش فارس، این انتخابات که با هدف انتخاب نمایندگان پارلمان ملت در 28 نوامبر در مصر برگزار خواهد شد، در واقع اولین انتخابات آزادی است که مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک تجربه می‌کند.
کد خبر: ۴۳۴۷۳۹

همچنین این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که فضای سیاسی مصر از یک سو به خاطر حوادث ماسپیرو (درگیری میان مسیحیان قبطی با نیروهای نظامی) متشنج و ناامن می‌نماید و از سوی دیگر شاهد بروز پدیده‌ای به نام ائتلاف‌های سیاسی و حزبی در عرصه انتخاباتی است که 20 تشکل سیاسی را در خود جای می‌دهد. جنبش 6 آوریل پس از این که چند هفته پیش اعلام کرد در انتخابات شرکت نمی‌کند و این انتخابات را تحریم می‌کند، با تغییر موضع اعلام کرد که در انتخابات در برخی استان‌ها شرکت خواهد کرد.

احمد ماهر، هماهنگ‌کننده این جنبش درباره شرکت 6 آوریل در انتخابات اظهار کرد: هدف از این مشارکت تشویق جوانان به ادامه فعالیت‌های سیاسی و حضور در عرصه سیاست و جلوگیری از حضور بقای حزب منحل ملی سابق در پارلمان است. حزب جریان مصری نیز تبلیغات انتخاباتی خود را با تمرکز بر آزادسازی اراده و خواست مردم مصر از تمام انواع حاکمیت‌ها و حفظ اصول و مبادی وحدت ملی آغاز خواهد کرد. اما ائتلاف دمکراتیک نزدیک به اخوان‌المسلمین تاکید کرد که در لیست خود کاندیداهایی از قبطی‌ها و هنرمندان و بازیکنان فوتبال خواهد داشت و شعارهای این ائتلاف؛ آبادانی کشور، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، بالا بردن میانگین‌های رشد، مبارزه با بیکاری و فقر و تحقق رشد اقتصادی است.

این در حالی است که أحمد أبو برکه، مشاور قانونی ائتلاف دمکراتیک تاکید کرد حزب آزادی و عدالت، وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین با شعار «اسلام تنها راه حل است» در این انتخابات شرکت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها