رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت 30 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه، گفت: شمار اعضای هیات علمی دانشگاه تا سال 94 دو برابر می‌شود و تعداد دانشجویان کارشناسی در تهران کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۴۳۲۸۳۷

عبد‌الله جاسبی با تاکید بر سیاست دانشگاه مبنی بر توسعه واحد‌های مختلف در اطراف تهران به ایسنا افزود: یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد این است که واحدهای دانشگاه را در اطراف تهران توسعه دهد؛ چرا که سعی بر این است که جمعیت دانشجویی در مرکز تهران کاهش یابد و این واحدها فقط به توسعه تحصیلات تکمیلی بپردازند.

وی اضافه کرد: ما در ابتدای تأسیس دانشگاه آزاد حتی پیش‌بینی این روزها را هم نمی‌کر‌دیم و امسال سی‌امین سال تاسیس این دانشگاه را جشن می‌گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در طول این 30 سال فرازونشیب‌ها و پستی‌ و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو شده‌ایم که اگر لطف و عنایت خدا نبود حتما ما را از پا در می‌آورد.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد با وجود همه مخالفت‌ها، سربلند ایستاده و نظاره‌گر این شکوه و عظمتی است که در حال تکامل است، اظهار کرد: خیلی‌ها تلاش‌ کردند که این حرکت مقدس علمی در بستر اخلاق اسلامی را متوقف کنند و بر این اساس با سنگ اندازی سعی در تخریب آن داشتند.

جاسبی افزود: اشتباه آنها این بود که فکر می‌کردند که این کار، کار من یا آقای هاشمی و برخی از بزرگان است، در حالی که این کار فقط کار خدا بود و این را نباید به حساب بنده گذاشت.

وی به اشاره به آغاز دهه چهارم فعالیت دانشگاه،‌ به عنوان دهه رقابت بین‌المللی، گفت: باید به جایی برسیم که هر واحد دانشگاه آزاد در مقالات ISI رتبه اول را کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد افزود:‌ برای انجام این ماموریت باید مقدماتی چون ایجاد شعب‌ مختلف در کشورهای خارجی و حضور در مجامع بین‌الملل فراهم شود، بنابراین کاری شدنی است؛ چرا که شعار‌هایی که می‌دهیم باید واقع‌بینانه باشد.

وی با بیان این‌که امروزه هر کسی کامپیوتر، زبان و تحصیلات نداشته باشد بی‌سواد است، خاطرنشان کرد: نباید دانشگاه را مکانی برای فراهم کردن شغل دانست؛ چرا که دانشگاه محلی برای علم اندوزی و ارتقای فرهنگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها