ماموریت تحصیل به معلمان دانشجو داده نمی‌شود

استخدام معلمان حق‌التدریس در مراکز استان ممنوع شد

براساس دستورالعمل به‌کارگیری نیروی انسانی امسال آموزش و پرورش،‌ جذب «معلمان حق‌التدریس» که امسال به «رسمی یا پیمانی» تبدیل وضعیت می‌یابند، در مراکز استان‌ها ممنوع است. به گزارش فارس، براساس بخشنامه‌ای که چندی پیش از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌و‌پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد، دستورالعمل به‌کارگیری نیروی انسانی در سال تحصیلی 91ـ90 بویژه در رابطه با ساماندهی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اعلام شد.
کد خبر: ۴۳۲۷۲۵

در بخشی از این دستورالعمل با اشاره به وضعیت آموزشیارانی که به موجب ماده 5 قانون تعیین تکلیف، واجد شرایط لازم بوده و طی سال جاری به «رسمی و پیمانی» تبدیل وضعیت خواهند شد، آمده است: اسامی واجدین شرایط در هر استان توسط سازمان نهضت سوادآموزی و اداره کل امور اداری وزارتخانه اعلام شده است و این افراد در استان محل خدمت، استخدام و در دوره ابتدایی سازماندهی‌می‌شوند.

همچنین، در صورت عدم نیاز در دوره ابتدایی، به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی استان، براساس «مدرک تحصیلی و علاقه شغلی» در سایر دوره‌های تحصیلی ادامه‌خدمت خواهند داد.

در ادامه این دستورالعمل با تأکید بر رعایت برخی نکات در به‌کارگیری این نیروها، تصریح شده است: این افراد در محلی سازماندهی شوند که در «دوره، رشته و منطقه»، کسر ساعت موظف نیروهای رسمی و پیمانی موجود نباشد؛ همچنین، از به‌کارگیری در مرکز استان اجتناب شود.

در این دستورالعمل ضمن اشاره به آموزشیارانی که در آزمون تعیین تکلیف (سوم تیرماه 90) شرکت کرده و حدنصاب لازم را کسب کرده‌اند، آمده است: این آموزشیاران با توجه به انتخاب اولیه خود در سه گروه، به صورت «حق‌التدریس» سازماندهی می‌شوند.

همچنین معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که به معلمان دانشجو ماموریت تحصیلی داده نمی‌شود، گفت: در صورت امکان این دسته از معلمان می‌توانند از شرایط انتقال موقت و اضطراری استفاده کنند.

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: امکان ماموریت به تحصیل کارکنان دولت در قانون خدمات کشوری طی سال 1388 حذف شد و طبق آن هیچ‌یک از کارکنان دولت دیگر نمی‌توانند از تسهیلات این قانون بهره‌مند شوند.قانون ادامه تحصیل کارکنان دولت در حالی حذف شده که به بسیاری از معلمانی که امسال در تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های دور از محل تدریس خود پذیرفته شدند ماموریت تحصیل داده نشده و بسیاری از آنها مجبور به ترک‌تحصیل دانشگاهی خود شده‌اند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: معلمان از قانون خدمات کشوری مستثنا نیستند و درباره آنها همچون سایر کارکنان دولت عمل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها