بیش از ۳۵ هزار نفر روز یکشنبه 2 اکتبرعلیه کاهش بودجه بریتانیا از سوی دولت دیوید کامرون در شهر منچستر در شمال غربی این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۴۳۲۲۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات همزمان با کنفرانس سالانه حزب محافظه کار در شهر منچستر صورت گرفت.این تظاهرات از سوی کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا با شعار "کار، رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی" برگزار شد.

کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا می گوید که برنامه های دولت دیوید کامرون به افزایش نرخ بیکاری و کاهش سطح زندگی مردم منجر خواهد شد.

این در حالی است که، دیوید کامرون، نخست‏وزیر بریتانیا روز یکشنبه در نشست حزب محافظه‏کار این کشور بر ضرورت اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی توسط دولت‏های منطقه یورو تاکید کرد.

نخست وزیر بریتانیا که در نخستین روز برپایی کنفرانس سالانه حزب محافظه‏کار این کشور سخن می گفت، اقدام قاطعانه علیه بحران اقتصادی در منطقه یورو را ضروری دانست و هشدار داد که بحران اقتصادی این منطقه بر اقتصاد بریتانیا نیز اثرگذار است.

دیوید کامرون افزود که بحران حوزه یورو نه تنها بقای اتحادیه اروپا را به مخاطره انداخته، بلکه تهدید و چالش عمده ای برای اقتصاد جهانی و بریتانیا ایجاد کرده است.

او از سیاست‌گذاران حوزه یورو مصراً خواست تا هرچه زودتر اقداماتی قاطع در جهت افزایش نقدینگی بانکها و مقابله با بحران بدهی در برخی از کشورهای عضو بعمل آورند.

نخست وزیر بریتانیا گفت اتحادیه اروپا علاوه بر طرحهای  و همکاریهای دراز مدت ارائه شده، به تدابیر و اقدامات اضطراری نیازمند است تا از گسترش بحرانهای مالی جلوگیری کند. کامرون گفت که 40درصد صادرات بریتانیا به کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و بهمین دلیل بریتانیا نمیتواند خود را از بحرانهای مالی حوزه یور منزوی کند.

او در مورد ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا  گفت که وی از رفراندوم پیشتبانی نمی‌کند و اعتقاد دارد که بریتانیا با پس گرفتن اختیارات و قدرت بیشتر باید همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند. کامرون متعهد شد که در زمان نخست وزیری وی بریتانیا عضو حوزه یورو نخواهد شد.

همزمان در شهر منچستر و در برابر ساختمان محل برگزاری این کنفرانس سالانه، حدود 35 هزار تن از شهروندان بریتانیایی علیه سیاست‏های ریاضت اقتصادی دولت اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها