نماینده سابق پارلمان بریتانیا گفت: از قرائن و شواهد به خوبی می‌توان فهمید که آمریکا و انگلیس توانایی و قدرت حمله به کشوری مثل ایران را نخواهند داشت.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۰

به گزارش فارس، جرج گالوی سیاست‌مدار اسکاتلندی و عضو سابق پارلمان بریتانیا در نشست "بیداری در اروپا" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، گفت: بیشتر مسلمانان فکر می‌کنند غرب مسیحی است اما این‌گونه نیست. کلیسا در غرب خالی است و کسی به آنجا نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کلیساها در غرب تبدیل به ساختمان‌های بی‌استفاده شده‌اند، افزود: بسیاری خارج از کلیسا، فکر می‌کنند آنجا پر از افراد است اما در داخل آن خبری نیست و خالی است.

گالوی خاطرنشان کرد: بیشتر مسیحیان معتقد به پیامبران الهی هستند اما رهبران غرب به این رهبران اعتقادی ندارند و تنها اعتقاد آنها پول است.

این سیاست‌مدار اسکاتلندی با بیان اینکه سیستم کاپیتالیستی غرب مبتنی بر سود و منفعت شخصی است، گفت: در غرب این سود از اموال عامه مردم تأمین می‌شود.
 
وی لیبرال دموکراسی در غرب را در حال اضمحلال دانست و تصریح کرد: اکثریت مردم در غرب از آزادی و دموکراسی برخوردار نیستند تا بتوانند تشخیص دهند و این به خصوص در شرایطی که دولت‌های غربی نشان می‌دهند در دوران اوج هستند، تأسف برانگیز است.

گالوی با بیان اینکه این بحران در غرب از یازده سپتامبر شروع شد، گفت: مردم می‌دانند از آن تاریخ به بعد نسبت به این مسئله سوء استفاده هایی شده و دولت‌مردان دروغ‌هایی به آنها گفته‌اند و حتی اگر به مردم راست بگویند باز هم مردم باور نمی‌کنند.

گالوی با تأکید بر اینکه این مسئله در غرب اخلال ایجاد کرده است، گفت: شما می‌توانید امیدوار باشید این خلل با اسلام پر شود.
 
وی با اشاره به مسئله بیداری اسلامی در کشورهای عربی تأکید کرد: باور عمومی این است که یک بیداری اسلامی رخ داده است، در واقع این تحول مجموعه ای است که بیداری اسلامی یکی از آنهاست.

عضو سابق پارلمان بریتانیا با بیان اینکه عوامل زیادی در این مسئله دخیل هستند، گفت: برخی عوامل خارجی نیز در این مسئله شریک هستند، حتی عوامل متناقص و ناسازگاری مانند مسائل فرقه‌ای، ایدوئولوژی، ناسیونالیستی و سایر عوامل در تحول و انقلاب عربی دخیل هستند.

وی افزود: ممکن است برخی از این انقلاب‌ها منجر به تشکیل دولت های مستقلی شود و ممکن است برخی نیز منجر به ایجاد دولت‌های ارتجاعی شود و یک گام به عقب بازگردند.

این سیاستمدار اسکاتلندی با بیان اینکه باید صبر کنیم و منتظر باشیم که در آینده چه پیش می‌آید، اظهار داشت: این تنها مسئله‌ای است که در حال حاضر می‌توانم بیان کنم.

گالوی با بیان اینکه در ظاهر، امپریالیسم غرب نفوذ زیادی دارد اما در واقع چنین نیست، تأکید کرد: مسئله آمریکا در عراق نمونه خوبی برای این مسئله است که نشان می‌دهد آمریکا و امپریالیسم در نقطه مطلوبی قرار نگرفته‌اند.
 
این نماینده سابق پارلمان بریتانیا خاطرنشان کرد : از قرائن و شواهد به خوبی می‌توان فهمید که آمریکا و بریتانیا توانایی و قدرت حمله به کشوری مثل ایران را نخواهند داشت و این مسئله در ارتباط با وضعیت آمریکا در عراقی که یک سوم ایران جمعیت دارد و موقعیت آن را نیز ندارد، قابل مشاهده است.

از قرائن و شواهد به خوبی می‌توان فهمید که آمریکا و بریتانیا توانایی و قدرت حمله به کشوری مثل ایران را نخواهند داشت و این مسئله در ارتباط با وضعیت آمریکا در عراقی که یک سوم ایران جمعیت دارد و موقعیت آن را نیز ندارد، قابل مشاهده است.

وی با اشاره به نظریه یکی از تئوریسین‌های غربی در خصوص امپریالیسم، گفت: به نظر من امپریالیسم ببری کاغذی است که دندان‌هایش هم افتاده است.

گالوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص تحولات اخیر اروپا و آینده برخی از این حرکت‌ها چیست؟ خاطرنشان کرد: به نظر من دو عامل اقتصادی و مشروعیت‌زدایی دولت‌ها نقش برجسته‌ای در این تحولات دارند.
 
عضو سابق پارلمان بریتانیا با تأکید بر اینکه اکثر دولت‌های غربی مشروعیت خود را در بین ملت‌هایشان از دست داده اند، اظهار داشت: تنها راهی که می‌تواند این اقتصاد را پابرجا کند، خصوصی‌سازی اموال دولتی است البته اگر با آنها همراهی شود.

گالوی به نارضایتی‌های مردم یونان از وضعیت این کشور اشاره کرد و گفت: مردم یونان از نظر تاریخی یک جامعه سازمان یافته و متعهد به شمار می‌آیند و همین دلیل کافی است آنها نارضایتی خود را نشان دهند، اما مشکلی که در این بین وجود دارد فقدان آلترناتیو در بین آنهاست.

وی با بیان اینکه در بین مردم یونان باور قلبی و نظامندی سیاسی و اجتماعی از بین رفته است، تأکید کرد: این مسئله هم به این دلیل است که آلترناتیوی که آنها فکر می‌کردند را ندارند  و در شرایط خلل قرار گرفتند.
 
عضو سابق پارلمان بریتانیا خاطرنشان کرد: مسیحیت دیگر هیچ جایگاهی برای پر کردن این جایگاه ندارد، به عنوان مثال تونی بلر می‌گوید مسیحی است اما در واقع او شیطان است.

گالوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در اعتراضات انگلستان تنها مردم فقیر شرکت کرده‌اند و یا مانند انقلاب‌های مردمی کشورهای عربی قیام مردمی است، تأکید کرد: هیچ یک از این عوامل درست به نظر نمی‌رسد. نه مردم ناراضی انگلستان، مردم میدان‌التحریر هستند و نه اعتراضات آنها از جنسی است که در یونان رخ داده، بیشتر آن چیزی است که شما اسمش را نارضایتی می‌گذارید.

وی افزود:‌ نارضایتی مردم انگلستان برای این است که فکر می‌کنند که گروهی حق آنان را می‌خورند و یک عده در این بین کشته می‌شوند.
 
این سیاستمدار اسکاتلندی با بیان اینکه بیشتر قربانیان نارضایتی‌های اخیر کشور انگلستان مسلمانان هستند، گفت: چهار نفر از مسلمانان بریتانا که از دوستان من بودند در این آشوب‌ها کشته شدند و حتی یک دانشجوی مالزی مسلمان در ماه رمضان توسط حمله گروهی کشته شد.

گالوی با اشاره به بحث نژادپرستی در کشور انگلستان گفت: وجود چنین رفتاری به این وسعت، نشان‌دهنده یک نوع بیماری فراگیر بین مردم انگلستان است.

چهار نفر از مسلمانان بریتانا که از دوستان من بودند در این آشوب‌ها کشته شدند و حتی یک دانشجوی مالزی مسلمان در ماه رمضان توسط حمله گروهی کشته شد.

عضو سابق پارلمان بریتانیا با تأکید بر اینکه بیکاری در حد وسیعی در مناطق مختلف انگلستان وجود دارد، گفت: این مسئله از یک طرف نشان‌دهنده وجود بی‌عدالتی در انگلستان و از طرف دیگر نشان‌دهنده وجود اقلیتی است که ثروت انبوه را در دست گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه رفتار پلیس با یک سیاه‌پوست منجر به بروز حوادثی در این کشور شد، تصریح کرد: به جای اینکه پلیس انگلستان به شیوه‌ای ملایم که مجرم نیز بود برخورد کند با شدت و حدت با وی برخورد کرد و جرقه‌ای شد که آتش را برافروخت البته در حال حاضر این آتش خاموش شده است.
 
گالوی در پاسخ به سوال دیگر یکی از دانشجویان در خصوص نگرش فعلی مردم غرب و بویژه انگلستان به عنوان یک کشور بعد از حادثه کشتی کمک به غزه، گفت: بیشتر از یک دهه است که اسرائیل مشروعیتی در بین مردم انگلستان ندارد.

عضو سابق پارلمان بریتانیا با تأکید بر اینکه مشروعیت‌زدایی کشور انگلستان در بین مردم انگلستان به یک دهه قبل باز می‌گردد، اظهار داشت: اسرائیل از سال 1982 و زمانی که به مردم و پناهگاه‌های فلسطینی در صدرا و شکیلا حمله کرد، دیگر مشروعیتی بین مردم انگلستان ندارد.

وی با بیان اینکه حوادث به وجود آمده نقطه عطفی برای آشکارسازی ماهیت اسرائیل به شمار آمد، تأکید کرد: پس از قتل‌عام مردم فلسطین در آن پناهگاه‌ها بحثی مانند انتفاضه و رفتار وحشیانه ستمگران اسرائیل با مردم غزه، جامعه غربی نسبت به اسرائیل نگاه کاملاً متفاوتی پیدا کرد.
 
گالوی با بیان اینکه برخی از دولت‌ها به دلیل منافع خود، اسرائیل را تحمل می‌کنند، گفت: هیچ دولتی از ته قلب اسرائیل را دوست ندارد و افکار عمومی به شدت علیه اسرائیل است.

عضو سابق پارلمان بریتانیا تصریح کرد: اسلام یکی از عواملی است که موجب ایجاد حرکت‌های مردمی می‌شود اما جریان‌های دیگری مانند سکولار چپ، لیبرال و غیره در این بحث دست دارند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به این زودی در خصوص قیام‌های مردمی کشورهای عربی قضاوت کرد، گفت: در حال حاضر نارضایتی‌ها و تحولاتی در این کشورها رخ داده است اما اینکه کدام یک از این جریان ها پیروز می‌شوند را باید به‌‌ آینده سپرد.
 
گالوی با تأکید براینکه برخی از حکومت‌ها به سوی حکومت‌های فرقه‌ای می‌روند، گفت: حوادثی که در سوریه اتفاق می‌افتد بیداری اسلامی نیست.

عضو سابق پارلمان بریتانیا افزود: شما این مطالب را از زبان کسی می‌شنوید که در این انقلاب‌ها حضور داشته است و نباید پیش فرض های ذهنی خود را به عنوان واقعیت تلقی کنیم.

وی در خصوص بحث فلسطین و دولت آینده این کشور گفت: من به عنوان یک فعال سیاسی، طرفدار آزادی و حق انتخاب مردم فلسطین هستم. آنچه برای ما مهم است اصولی است که به آن اعتقاد داریم.
 
این سیاست‌مدار اسکاتلندی با بیان اینکه یکی از این اصول آن است که امروز کشوری به نام فلسطین در روی نقشه محو شده است، گفت: ما به حق بازگشت‌ آنها احترام می‌گذاریم و از این حق حمایت می‌کنیم.

گالوی برخورداری مردم فلسطین از حقوق مساوی را یک اصل دانست و گفت: برای ما مهم است که مردم فلسطین حق تصمیم گیری و رای داشتند.

وی با تأکید بر اینکه متعقدم غرب راه خود را گم کرده است، گفت: هیچ چیزی در غرب نمی‌تواند شما را تسکین دهد و سبک زندگی مردم به سمت فوتبال و خرید گرایش پیدا کرده است.
 
گالوی تصریح کرد: افزایش نجومی جرم را در بریتانیا شاهدیم و شاهد آمار بالای سقط جنین در این کشور هستیم.

عضو سابق پارلمان بریتانیا با تأکید بر اینکه آنچه شبکه‌ای مانند بی بی سی تبلیغ می‌کند که شما در جهنم به سر می‌برید چنین چیزی نیست، گفت: بریتانیا جهنم پیش روی غرب است و امپراتوری بریتانیا امروز در حال اضمحلال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها