موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران وضعیت بسیار نامطلوب استاندارد شهربازی‌های کشور را تایید کرد.
کد خبر: ۴۲۸۸۷۹

به گزارش ایسنا، موسسه استاندارد بتازگی اعلام کرده که از ابتدای امسال 11 شهربازی پایتخت از سوی شرکت‌ های بازرسی تایید صلاحیت شده اداره کل استاندارد استان تهران به لحاظ ایمنی عملکرد تجهیزات و وسایل شهربازی مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته‌اند که براساس نتیجه بازرسی‌ها مشخص شد، بیشتر تجهیزات و زمین‌های بازی فوق به طور عمده مغایر با استانداردهای ملی هستند.

براساس قانون، استاندارد تجهیزات زمین‌بازی و وسایل شهربازی اجباری است، اما موسسه استاندارد تاکنون اقدام چندان قاطعی در برخورد با مالکان شهربازی‌های غیراستاندارد انجام نداده است.

هرازچند گاهی از گوشه و کنار کشور خبر می‌رسد که انگشتان دست کودکی در اثر غیراستاندارد بودن وسایل شهربازی قطع شده یا فردی از بالای چرخ و فلک به پایین پرت شده و این موارد حاکی از آن هستند که سایت‌های بازی در ایران هنوز با شرایط ایده‌آل استاندارد فاصله زیادی دارند.

سال قبل مدیرکل سابق استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در اظهارنظری اعلام کرد که شهربازی‌های استان اصفهان غیراستاندارد بوده و مستحق ذوب شدن در کوره‌های ذوب‌آهن هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر نیز اخیرا با انتقاد از به‌کارگیری وسایل غیراستاندارد برای بازی کودکان در پارک‌ها و شهربازی‌ها، گفت که برخی از وسایل بازی موجود در شهربازی بوشهر استاندارد نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها