آبی‌ها در آستانه بازی با پرسپولیس به فعالیت کمیته فنی باشگاه پایان دادند

بحران در اردوی استقلال پررنگ‌تر شد

پای صحبت بازیکنان استقلال که بنشینید، همه آنها از فرهاد مجیدی گرفته تا آرش برهانی با امیدواری از شکست پرسپولیس در شهرآورد حرف می‌زنند، اما کمی بالاتر، آنجا که پرویز مظلومی مسوولیت هدایت آبی‌ها را برعهده دارد، اوضاع کمی متفاوت است.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۹

سرمربی استقلال به جای این‌که با سکوتش و البته تمرکز روی تمرینات و مسائل فنی تیم، به برطرف شدن نقاط‌ضعف تیمش کمک کند و با حرف‌های مثبتش به فکر بازگرداندن آرامش و روحیه بازیکنان باشد و حمایت اهالی استقلال را جلب کند، هنوز مشغول پاسخگویی به انتقاداتی است که به دلیل شکست برابر تراکتورسازی از او شده است. از جمله صحبت‌های رسانه‌ای شده مظلومی طی یکی دو روز گذشته می‌توان به انتقاد او از برخی پیشکسوتان باشگاه اشاره کرد که گفت آنها به جای کمک کردن به تیم فقط انتقاد می‌کنند.

هرچند مظلومی نامی از کسی نبرد، اما مشخص بود که منظورش از برخی پیشکسوتان، حسن روشن، رئیس کمیته فنی استقلال است که صراحتا از شیوه بازی این تیم در مقابل تراکتورسازی انتقاد کرده بود. روشن هم دیروز وقتی به حاشیه‌سازی برای استقلال متهم شد، در واکنش گفت: «حاشیه را من می‌سازم یا کسانی که دلشان با استقلال نیست ولی در این باشگاه کار می‌کنند؟ چرا وقتی تیم شکست می‌خورد تحمل انتقاد ندارند و آن را بی‌خود گردن پیشکسوتان می‌اندازند؟! اگر کسی انتقادپذیر باشد موفق می‌شود؛ نمونه‌اش امیر قلعه‌نویی که 50 درصد موفقیت‌هایش به دلیل گوش دادن به انتقادهاست.»

مظلومی در جای دیگری کارشناس رادیوورزش را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود؛ «متاسفانه بعضی از افراد در رادیو که حقوق‌بگیر تیم ملی هم هستند می‌گویند پرویز مظلومی حرفه‌ای صحبت نمی‌کند!»

او همچنین قبل از اینها سعی کرده بود با ناسزاوارانه خواندن پیروزی تراکتورسازی مقابل استقلال، از میزان انتقادهای ناشی از شکست تیمش به امیر قلعه‌نویی بکاهد، اما آن جمله‌اش که گفت تیم حریف فقط 3 موقعیت گل داشت هم کلی دردسرساز شد چراکه امیر قلعه‌نویی روز گذشته، در قبال این اظهارنظر واکنش تندی از خود نشان داد و گفت: «افرادی که می‌گویند در بازی با استقلال 3 موقعیت داشتیم چیزی از فوتبال نمی‌دانند!» قلعه‌نویی این را هم اضافه کرد: «اگر فوتبال را بدانید، باید قبول کنید در تمام دنیا روی ضربات شروع مجدد برنامه‌ریزی می‌کنند و این خود نوعی تاکتیک است. آنها ناراحت هستند و من به آنها حق می‌دهم چون خیلی برنامه‌ریزی کرده بودند که بازی را ببرند. دوست داشتند قبل از دربی، تراکتورسازی را هم شکست بدهند و حالا هم که باخته‌اند باید برای مردم توجیه‌هایی داشته باشند.»

با این حال فتح‌الله‌زاده به دفاع از سرمربی‌اش برخاست و در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان که معتقد بودند دلیل شکست استقلال مقابل تراکتورسازی ترس مظلومی بود، اینچنین گفت: «مظلومی نترسیده بود و اتفاقا دو تعویض ریسکی کرد وگرنه می‌توانست با همان نتیجه 2ـ2، تیم را از زمین بیرون بیاورد. یک سری اشکالات داشتیم اما بدشانسی هم آوردیم و تیم حریف شانس آورد که سه ضربه‌اش گل شد. این زیرکی رقیب بود که از سه کاشته به سه گل رسید. این هوش قلعه‌نویی را می‌رساند. آنها سه گل یک مدل زدند و این درسی برای تیم ما شد.»

با این حال انتقاد سرپرست استقلال از 3 مدافع تیم و طرح این موضوع که مقصران باخت استقلال حتما جریمه خواهند شد نیز در فاصله کمتر از 5 روز تا بازی با پرسپولیس می‌تواند آتش حاشیه را در اردوی آبی‌ها بیشتر کند. فتح‌الله‌زاده که با فارس صحبت می‌کرد در این باره گفت: «روی سه گلی که دریافت کردیم سه فرد مقصر بودند. مقصر خط دفاعی نبود. بعضی از بازیکنان را که مامور یارگیری کرده بودیم یار خود را نگرفته بودند. بازیکن حریف دو متر آن طرف‌تر از بازیکن ما توپ را گرفت و حتی می‌توانست آن را استپ کند و بزند. نمی‌دانم بازیکن ما حواسش به چه بود. در هر صورت سه بازیکن مقصر، جریمه می‌شوند تا دیگر یادشان نرود که چه مسوولیتی دارند!»

در چنین شرایطی این گونه به نظر می‌رسد که علی فتح‌الله‌زاده و پرویز مظلومی به جای کمک به آرامش تیمشان، خود عاملی شده‌اند برای از بین بردن آرامش در استقلال. این دو حتی در قبال کمیته فنی باشگاه هم تصمیم درستی اتخاذ نکردند تا این تیم بیش از همیشه در معرض بحران قرار گیرد. صحبت بر سر اختلاف نظرهایی است که به حذف حسن روشن انجامیده است؛ آن هم در شرایطی که او از فتح‌الله‌زاده حکم ریاست کمیته فنی را دارد. سرپرست استقلال در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با حسن روشن همکاری کند یا خیر، گفت: «ما کمیته فنی می‌خواهیم تا به تیم کمک کند، چرا که برای من ارجحیت، تیم است. اگر حسن روشن نقد داشته باشد اشکالی ندارد، اما من نمی‌توانم تیم را فدای نقد کنم. کمیته فنی نباید باعث استرس به کادر فنی شود و ما خودمان نباید چوب لای چرخ تیم بگذاریم. زمانی که بحث کمیته فنی مطرح شد کادر فنی ما چنین احساسی کرد. من تیم را برای قهرمانی ساخته‌ام و اگر احساس کنم به تیمم ضربه وارد می‌شود مقاومت می‌کنم.» فتح‌الله‌زاده افزود: «یک زمانی بحث بین من و روشن است و یک زمانی بحث بین استقلال و روشن. من اگر روشن را قبول نداشتم به او حکم رئیس کمیته فنی نمی‌دادم اما صحبت‌هایی که روشن انجام داد این مساله را به حاشیه برد. من نمی‌خواهم بگویم چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ، اما فکر می‌کنم هر حرف درستی را نباید هر جا زد!»

اینها به منزله پایان همکاری استقلال فتح‌الله‌زاده با حسن روشن و کمیته فنی باشگاه است؛ اتفاقی که حتی اگر تبعات منفی نداشته باشد، طبیعتا هیچ بار مثبتی هم در آستانه بازی با پرسپولیس برای استقلالی‌ها نخواهد داشت.

چهارشنبه، معرفی داور شهرآورد

رضا غیاثی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال از معرفی داور شهرآورد تهران در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: هنوز هیچ فرد خاصی از سوی کمیته داوران برای قضاوت این بازی تعیین نشده است و مطالعات و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد آنچه مسلم است همه داوران بین‌المللی چه آنهایی که در تهران حضور دارند یا داورانی که به خارج از کشور برای قضاوت در مسابقات اعزام شده اند و در وقت مقرر می‌توانند خود را به تهران برسانند، مد نظر ما هستند و برای قضاوت این بازی شانس دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها