یک نویسنده عربستانی با اشاره به وضعیت کشور خود در میان انقلاب‌های عربی و پیروزی انقلابیون لیبی، تاکید کرد که عربستان اکنون در مرحله آرامش قبل از طوفان قرار دارد.
کد خبر: ۴۲۵۳۵۰

به گزارش فارس، «مضاوی الرشید» در مقاله‌ای در روزنامه القدس العربی، وضعیت کشور خود و اعتراض‌ مردمی در آن را با توجه به کشورهای عربی دیگر، آرامش قبل از توفان نامید.

الرشید نوشت: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، وضعیت آرامش قبل از طوفان بر عربستان حاکم شده است و تحرکات مخفیانه جوانان جزیره العرب در جلسات محرمانه و تماس‌های سری آنها و فعالیت‌های اینترنتی با اسامی مستعار را شاهد هستیم.

به گزارش العالم، وی افزود: در مرحله فعلی و سرکوب‌گری‌‌ها، جوانان ترجیح می‌‌دهند که فعالیت‌هایشان بصورت محرمانه و دور از انظار باشد.
 
مضاوی الرشید تصریح کرد: آشکار است که جوانان جزیره العرب، با شیوه‌ای متفاوت در حال تعامل با انقلاب عربی هستند. اگر این جوانان برای درخواست حقوق خود و برگزاری انتخابات به خیابان‌ها نمی‌‌ریزند، این به معنای پایبندی آنها به فتواهای رژیم مبنی بر تحریم تظاهرات یا ترس آنان از مقابله با دستگاه های امنیتی نیست.

این نویسنده عربستانی تاکید کرد: رژیم سعودی نتوانسته است با رشوه‌‌های مالی و اقتصادی نظر جوانان را حتی در مرحله فعلی خریداری کند.

مضاوی الرشید با اشاره به تاریخ گذشته عربستان افزود: جوانان امروز میراث‌دار تاریخی سرشار از خشونت هستند، که وضعیتی مشابه با آن در برهه فعلی در لیبی روی داده است.
 
مضاوی الرشید نوشت: در عربستان و لیبی در گذشته جنبش‌های دینی با حمایت قبایل روی داد که به مقاومت مسلحانه انجامید و با وجود اختلاف منطقه، ویژگی اجتماعی، جغرافیایی، و فرهنگی بسیار نزدیک بین دو کشور، تا حد بسیار زیادی تاریخی بسیار مشابه را رقم زده است.

این نویسنده عربستانی تاکید کرد: تردید جوانان عربستانی برای خروج و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز، به دلیل مرفه بودن آنها یا ترس از سرکوب یا بی توجهی به مسائل سیاسی و حقوقی نیست.

وی افزود: برداشت‌های ما از تفکرات جوانان عربستانی آن است که آنها به دنبال گزینه مسلحانه هستند، امری که فقط به یک دلیل ساده یعنی دخالت‌های نظامی خارجی به نفع رژیم به تاخیر افتاده است؛ دخالتی که با دعوت رژیم، بیگانگان به قلب شبه جزیره عربستان راه خواهند یافت.

مضاوی الرشید هشدار داد؛ تاهنگامی که رژیم از ورود فرهنگ سیاسی مسالمت آمیز جدید به عربستان ممانعت کند، گزینه مسلحانه همواره در پیش روی جوانان باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها