جمعیت حقوق بشر بحرین، اخراج دبیرکل این جمعیت و 18 نفر از استادان دانشگاه بحرین را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، جمعیت حقوق بشر بحرین اعلام کرد، اخراج عبدالله الدرازی و 18 نفر از استادان دانشگاه بحرین، برخلاف همه قوانین و تعهدات داخلی و توافق‌نامه‌های بین‌المللی و بویژه منشور حقوق شهروندی و سیاسی است که بحرین در سال 2006 متعهد به اجرای آن شده است.
کد خبر: ۴۲۳۴۲۱

جمعیت حقوق بشر بحرین یادآور شد: اخراج دانشگاهیان، بیانگر نبود آزادی فکر و اندیشه و فضای دموکراتیک در دانشگاه بحرین است. در بیانیه جمعیت حقوق بشر بحرین آمده است: این اقدام مسوولان پس از اخراج صدها دانشجو و کارمند دانشگاه صورت گرفته است؛ امری که موجب تشدید بحران امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و درگیری‌های طایفه‌ای می‌شود و بافت جامعه بحرین را تخریب می‌کند.

در یک خبر دیگر منابع بحرینی فاش کردند در پی حوادث اخیر این کشور بیش از 2000 نفر شغل خود را از دست داده‌اند. همچنین یک زن بحرینی که در زندان اعتصاب کرده بود با وخیم شدن وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شد. به گزارش فارس، جلیلا السلمان، معاون رئیس انجمن معلمان بحرین که در اعتراض به ادامه شکنجه و بدرفتاری با وی در زندان، اعتصاب غذا کرده بود، روز سه‌شنبه 25 مرداد (16 آگوست) پس از 10 روز با احساس درد شدید در قفسه سینه به بیمارستان منتقل شد. در اعتراضات سال گذشته بحرین 32 نفر کشته شدند که بیشتر آنها از شیعیان بحرین بودند. 2 روز پیش کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب درباره حوادث بحرین دفتر خود را در منامه، پایتخت این کشور تعطیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها