فضائلی:

انگیزه انتشار و مطالب ویژه‌نامه «خاتون» ‌روشنگری و تبیین شود

یک فعال سیاسی و فرهنگی با اشاره به برخی مطالب موهن ویژه‌نامه خاتون تأکید کرد: معتقد هستم که در کنار اعتراضات صورت گرفته به برخی مطالب ویژه‌نامه خاتون و تبیینی که از انگیزه منتشرکنندگان آن صورت می‌گیرد، جای مقوله‌ای به نام روشنگری در مورد این مطالب خالی است.
کد خبر: ۴۲۲۲۲۲

مهدی فضائلی فعال سیاسی و فرهنگی در گفت‌وگو با فارس پیرامون مسائل و حواشی به‌وجود آمده در مورد "ویژه‌نامه خاتون " گفت: طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی در مورد اهداف و علل انتشار این مطالب بیان شده است اما می‌توان از منظر دیگری نیز به این رخداد نگاه کرد.

مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس با بیان اینکه ما در گذشته نیز شاهد این قبیل اتفاقات بوده‌ایم، گفت: همواره افرادی بوده‌اند که شبهاتی را در قالب مسائل اندیشه‌ای ایجاد می‌کردند و در کنار این اقدام عده‌ای هم بوده‌اند که به طرح این شبهات اعتراض می‌کردند.

فضائلی در ادامه به مضمون یکی از بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: معظم‌له در دیداری که با روحانیون مشهد داشتند، صحبت‌هایی با این مضمون را مطرح کردند که من توقع دارم اگر کسی مباحث انحرافی را در جامعه مطرح می‌کند، عده‌ای بیایند و این صحبت‌ها را نقد کنند.

وی افزود: ایشان در ادامه همین صحبت‌ها اشاره‌هایی داشتند به نامه‌ها و مواضع برخی علما در مورد مقولات مختلفی مثل امر ولایت که در بحث با یکدیگر مطرح شده و گردآوری آنها منجر به شکل‌گیری کتاب‌های ارزشمندی نیز شده است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: معتقد هستم که در کنار اعتراضات صورت گرفته به برخی مطالب ویژه‌نامه خاتون و تبیینی که از انگیزه منتشرکنندگان آن صورت می‌گیرد، جای مقوله‌ای به نام روشنگری در مورد این مطالب خالی است.

وی با بیان اینکه همه مطالب طرح شده در ویژه‌نامه خاتون انحرافی نیستند، گفت: این یک ضرورت است که عده‌ای بیایند و در مورد محورهای مورد انتقاد طرح شده به روشنگری و تبیین بپردازند.

فضائلی بعضی از مطالب ویژ‌ه‌نامه خاتون را نیز نادرست و موهن خواند و گفت: اینکه مثلاً در این نشریه گفته شده است که رنگ مشکی چادر توسط ناصرالدین شاه به ایران وارده شده است، نیاز به نقد و روشنگری عده‌ای دارد و آنها باید بیایند و بگویند که چرا اینگونه نیست.

وی تأکید کرد: نبود روشنگری در مورد این مقولات آسیب‌ها و تبعات نامطلوبی را برای ما در بر خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها