عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از توهین روزنامه ایران به فرهنگ عفاف و حجاب و چادر، گفت: اهانت روزنامه ایران از باب رضاخانی است.
کد خبر: ۴۲۲۰۵۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، لاله افتخاری نماینده تهران در تذکر آیین نامه‌ای در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به جا به جایی ردیف بودجه از سوی دولت گفت:در بررسی بودجه استان تهران دیدیم که متاسفانه بودجه بحث عفاف و حجاب،ایثار و شهادت  حذف شده و فعالیت‌های فرهنگی ایرانیان خارج از کشور جایگزین آنها شده است.

 وی افزود:متأسفانه نفوذ جریان انحرافی در برخی از افرادی که در چاپ بودجه دست داشتند دیده می‌شود.

نماینده تهران با تاکید بر این که همین موضوع موجب تجری آنها شده خاطرنشان کرد؛روز گذشته در ویژه نامه روزنامه ایران اهانت‌هایی به چادر زنان شده که این اهانت‌ها از باب رضا خانی است و حتی نسبت به خانمها و فرهنگ حجاب و عفاف هتک حرمت شده است.

رئیس فراکسیون عترت و قرآن مجلس تاکید کرد؛ ما انتظار داشتیم که قبل از آغاز جلسه علنی، مجلس نسبت به این هتک حرمت و اهانت واکنش نشان دهد.

افتخاری افزود:بودجه‌ای که برای فرهنگ حجاب و عفاف در نظر گرفته شده ولی متاسفانه حذف شده و باید برگشت داده شود و در همان جای خود هزینه شود،همچنین باید بودجه ایرانیان خارج از کشور حذف شود.

وی خواستار برخورد جدی مجلس در این زمینه شد و تاکید کرد؛ نمایندگان دیگر حاضر به تحمل این روند نیستند.

نماینده تهران افزود:بودجه قرآنی صدها میلیارد تومان کم شد و همچنین بودجه عفاف و حجاب نیز از ردیف آن کم شد و این بودجه‌ها به روزنامه دولتی که با پول بیت المال تقویت و حمایت می‌شود علیه نظام و فرهنگ ما کار می‌کند.

افتخاری گفت: نمایندگان از رأی خود دفاع کنند در غیر این صورت ما به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت می‌کنیم.

محمد رضا باهنر که ریاست جلسه عمنی امروز را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت:ما لازم نیست منتظر رسیدگی به کمیسیون اصل 90 در این زمینه باشیم و اگر از قانون تخلف شود راه‌هایی وجود دارد تا از مجریان خواسته شود که مطابق قانون عمل شود.

باهنر با اشاربه مطالب روزنامه ایران گفت:در خبرها مشاهده کردیم که دادستان تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرده و آن را پیگیری خواهد کرد و نمایندگان مجلس نیز حتما پشتیبان این قضیه هستند و اگر هتک حرمتی شده باشد که شده است، ان شا لله مسأله به سرعت رسیدگی شود و جلوی این هنجار شکنی‌ها و ساختار شکنی ها گرفته شود.

روزنامه ایران در ویژه نامه "خاتون" با اشاره به مساله حجاب ‌، چادر مشکی را نامتناسب با ویژگی زنان و دختران ایرانی و تحمیل شده ناصرالدین‌شاه قاجار معرفی کرد.

این روزنامه در بخشی از ویژه نامه با مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای معزول رئیس‌جمهور به گفت وگو نشسته و به نقل از او رنگ مشکی چادر را "متکبرانه" و نتیجه تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته که از مجالس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

کلهر در سخنانش درباره زمان و نحوه ورود چادر مشکی به ایران مدعی شده است: ناصر الدین شاه در سفرهای اروپایی شب که به مجلس عیاشی می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مردها مشکی است. کلاه سیلندری مردها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌آیند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.

یوسف اسدی-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها