اعضای یک باند خانوادگی که با کمین در مقابل دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها دست به سرقت می‌زدند، بعد از دستگیری به جرایم‌شان اعتراف کردند.
کد خبر: ۴۱۸۷۹۱

چندی قبل مردی مسن به پلیس آگاهی استان خوزستان رفت و در شکایتی گفت: من کار با دستگاه‌های خودپرداز را بلد نیستم و دیروز وقتی برای گرفتن حقوقم به بانک رفتم، دو زن و یک مرد را دیدم که اعضای یک خانواده بودند و آنها هم کار بانکی داشتند چون آنها خانواده بودند اعتماد کردم و کمک خواستم آنها هم مبلغی را که می‌خواستم برایم گرفتند ولی وقتی به خانه رفتم پسرم به من گفت کارتی که آنها به من پس داده‌اند، برای خودم نیست با پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم تمام مبلغی که در حسابم داشتم سرقت شده و این کارت هم برای فردی دیگر و کارت سوخته و فاقد اعتبار است.

اظهارات این مرد مشابه حرف‌هایی بود که پیش از این چند مالباخته دیگر زده بودند به همین سبب کارآگاهان مطمئن شدند با سارقان حرفه‌ای مواجه هستند آنها برای این‌که بتوانند متهمان را به تله بیندازند اطراف عابربانک‌ها کمین کردند تا این‌که بالاخره با تلاش‌‌های شبانه روزی موفق شدند هر سه متهم را دستگیر کنند.

مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: من و دو همدستم در پوشش اعضای یک خانواده مقابل دستگاه‌های خودپرداز کشیک می‌دادیم و همین‌که فردی کم‌سواد یا سالخورده را می‌دیدیم که کار با دستگاه را بلد نبود به‌بهانه کمک به او کارت و رمزش را می‌گرفتیم و بعد یک کارت سوخته به او پس می‌دادیم و سر فرصت حساب را خالی می‌کردیم.

بنابر گزارش پلیس متهمان اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.

 

سارقی با 17 ریموت دزدگیر

سارق حرفه‌ای برای این‌که بتواند به خودروها دستبرد بزند، از 17ریموت دزدگیر استفاده می‌کرد.

ماموران پلیس استان تهران که از چندی قبل با شکایت‌های مشابهی درباره سرقت از خودروها مواجه شده بودند، محدوده دزدی‌ها را شناسایی کردند و با توجه به این که اغلب سرقت‌ها در ساعتی معین انجام شده بود، به این نتیجه رسیدند که یک شخص یا باند پشت پرده این دستبردها قرار دارد.

ماموران زیرنظر گرفتن نامحسوس محدوده‌های وقوع جرم را بهترین راهکار برای شناسایی سارق یا سارقان تشخیص دادند، به این ترتیب گشت‌های شبانه‌روزی فعال شد تا این‌که بعد از مدتی افسران نیروی انتظامی به راننده یک وانت سفید رنگ که به طرز مشکوکی در کوچه و پس‌کوچه‌ها پرسه می‌زد، مظنون شدند و به او دستور ایست دادند.

ماموران هنگام بازرسی وانت 17 عدد ریموت دزدگیر خودرو پیدا کردند و کشف ابزار دیگر که در سرقت مورد استفاده قرار می‌گرفت باعث شد متهم به نام حسن بازداشت و تحقیقات از او آغاز شود.

حسن در بازجویی‌ها به چندین فقره سرقت لوازم خودرو اقرار کرد و گفت: من برای این‌که بتوانم در ماشین‌ها را براحتی باز کنم 17 ریموت از مدل‌ها مختلف دزدگیر را همراه داشتم و معمولا در خودروها با یکی از این ریموت‌ها باز می‌شد و من براحتی می‌توانستم هر چیز باارزشی که داخل ماشین بود، سرقت کنم.

بنابراین گزارش ماموران بعد از تکمیل پرونده، متهم را در اختیار مرجع قضایی قرار دادند تا تحقیقات از او انجام و میزان مجازاتش مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها