رئیس‌جمهور : حیف است که جوانان در کشور نتوانند شغل مناسب خود را داشته باشند

پاسخ احمدی‌نژاد به منتقدان تحقق 5‌/‌2 میلیون شغل

رئیس‌جمهور دیروز در سخنانی با پذیرش برخی موانع موجود بر سر راه کارآفرینان، به منتقدانی که معتقدند هدف‌گذاری دولت برای ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال‌جاری محقق نمی‌شود، پاسخ داد. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در دومین جشنواره ملی امتنان که با موضوع تجلیل از کارآفرینان برتر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امثال بنده تا حدودی متوجه هستیم که کارآفرینان با چه مشکلاتی مواجه هستند و ایجاد بیش از یک میلیون و ‌٦٠٠ هزار شغل نشان داد که ظرفیت عظیم کارآفرینی در کشور به چه میزان است.
کد خبر: ۴۱۸۶۴۶

وی با بیان این‌که شیاطین همواره سعی کرده‌اند جهت جلوگیری از پیشرفت انسان در کار اخلال ایجاد کنند و کار و تلاش را در اذهان منفی جلوه دهند، گفت: ما برای ساختن ایران باید تلاش کنیم و این موضوع فقط با کار امکان‌پذیر است. دوره‌ای بر این کشور گذشت که عده‌ای این‌گونه بیان می‌کردند که چه ضرورتی دارد ما کار کنیم. نفت می‌دهیم و امکانات می‌گیریم و معلوم است که سرنوشت این‌گونه تفکرات و سیاست‌ها به کجا ختم می‌شود. احمدی‌نژاد با اشاره به هدف‌گذاری دولت در راستای ایجاد ‌٥‌/‌٢ میلیون شغل در سال جاری گفت: با تحقق این موضوع تقریبا بساط بیکاری جمع می‌شود.رئیس‌جمهور با بیان این‌که حیف است که جوانان در کشور نتوانند شغل مناسب خود را داشته باشند، گفت: همه با هم کمک کنیم تا هدف‌گذاری ‌٥‌/‌٢ میلیون شغل را محقق کنیم و این شدنی است. برخی از روی بی‌اطلاعی یا خودکم‌بینی و برخی هم از روی ناراحتی، زمین و آسمان را می‌خواهند به هم ببافند و بگویند این موضوع نشدنی است. چرا نشدنی است؟

این اظهارات احمدی‌نژاد احتمالا در پاسخ به آن دسته از کارشناسانی است که با توجه به روند اقتصادی کشور و ایراداتی که به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وارد کردند، ایجاد 5/2 میلیون شغل در سال‌جاری را دست‌نیافتنی و در حد شعار ارزیابی می کنند. افزایش نرخ بیکاری به 5/11 درصد دیگر، مستند این افراد است.

رئیس جمهور با بیان این‌که برخی از موانع و مشکلات اداری هست ولی باید تلاش کنیم که این موارد را رفع کنیم و در این ارتباط باید سه کار انجام دهیم؛ گفت: بحث اول مجوزهاست؛ مجوزهایی که باید در راستای کارآفرینی اخذ شود، گروهی از دوستان بنشینند بررسی کنند و پیشنهاد دهند که راه‌ها برای کسب مجوز کوتاه شود و زودتر به نتیجه برسیم.احمدی نژاد افزود: در عین حال، کسی که می‌خواهد در راستای کارآفرینی حرکت کند نباید خسته شود.

وی همچنین به تصویب قانون صندوق نوآوری اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم تا قبل از پایان تابستان این موضوع انجام شود و عملا صندوق کارش را آغاز کند.

البته سرمایه صندوق نوآوری ‌٣ هزار میلیارد تومان است و امسال در بودجه اجازه دادند که هزار میلیارد تومان در این صندوق قرار دهیم و این رقم خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها