بهمنی: آرامش به بازار ارز بازگشت

رئیس کل بانک مرکزی از انهدام باند اختلال و فساد ارزی که در خارج از کشور فعالیت داشت، خبر داد. این در حالی است که بانک مرکزی پیش از این انتشار اخباری از این دست را بشدت تکذیب می‌کرد. محمود بهمنی در گفت‌وگو با ایرنا درباره مدیریت بازار ارز کشور و جزئیات انهدام باند‌های مافیایی ارزی، گفت: از 2ماه گذشته مجموعه دستگاه‌های نظارتی اقدامات خوبی در جهت جمع‌آوری مستندات و اطلاعات انجام دادند که منجر به شناسایی یک باند فساد ارزی در خارج از کشور شد.
کد خبر: ۴۱۸۴۸۸

وی ادامه داد: این باند در یک ماه گذشته تلاش داشت مانع کاهش قیمت ارز در کشور شود که خوشبختانه همکاری دستگاه نظارتی با بانک مرکزی و مساعدت‌های صورت گرفته باعث شد این باند در اقدامات خود ناکام بماند.

بهمنی در مورد ملیت اعضای این باند گفت: تعدادی از این افراد ایرانی بوده‌اند و یک نفر از این افراد نیز در داخل کشور دستگیر شده است و در حال حاضر در اختیار دستگاه قضایی قرار دارد. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که مدیریت برخورد با این جریان باعث برگشتن بازار ارزی کشور به آرامش شده است، اظهار کرد: مجموعه بانک مرکزی تمام توان خود را به کار گرفت تا مانع از به وجود آمدن آشفتگی در بازار ارزی کشور شود. رئیس کل بانک مرکزی به جزئیات بیشتر این ماجرا از جمله روش کار این باند، وابستگی احتمالی آنان و مقدار ارزی که جابه جا شده است، اشاره‌ای نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها