چشمانی همیشه بیدار برای کنترل سایت‌های شما لازم است

نظارت بر سایت‌های خواب‌آلود!

این روزها آنقدر استفاده از اینترنت گسترش یافته است که هر شرکتی داشتن سایت اینترنتی را یکی از نیازهای اصلی خود می‌داند و بسیاری از کاربران شخصی نیز برای خودشان وبلاگ یا سایتی را ایجاد کرده‌اند. همچنین شرکت‌ها یا افراد بسیار زیادی نیز وجود دارند که با راه‌اندازی سایت و ارائه خدمات، بااستفاده از آن به تجارت در دنیای اینترنت و به نوعی تجارت الکترونیک می‌پردازند.
کد خبر: ۴۱۸۱۱۹

 حتما شما هم در تبلیغات و شعارهای پیرامون خود دیده‌اید که استفاده از خدمات الکترونیک چقدر مزیت دارد ! مزایایی همچون کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و... برخی از این امکانات به‌شمار می‌روند که با بهره‌گیری از سرویس‌های مختلفی همچون اینترنت‌بانک، پرداخت غیرحضوری قبوض مصرفی، خرید کارت شارژ‌های تلفن همراه، خرید الکترونیکی بلیت و... این مزایا به همگان ثابت شده ‌است!

آرامش خیال با روش‌های سنتی

اما آیا تا‌به‌حال برایتان پیش‌آمده است که هنگام استفاده از این سرویس‌ها با مشکل مواجه شوید؟ به‌عنوان مثال فرض کنید اینترنت‌بانک حساب بانکی خود را فعال کرده‌اید اما هرچه تلاش می‌کنید نمی‌توانید به سایت بانک موردنظرتان وارد شوید! یا قصد دارید قبوض مصرفی خود را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کنید، اما مراحل پرداخت با خطاهایی از جانب سایت و سرور ارائه‌کننده آن مواجه می‌شود! یا فرض کنید قصد ثبت‌نام در کنکور را دارید و روز آخر تصمیم می‌گیرید کارت ثبت‌نام در آزمون را به‌صورت غیرحضوری از اینترنت بخرید و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنید، اما به‌خاطر در دسترس نبودن سایت مربوط شانس قبولی در کنکور را از دست می‌دهید! در این شرایط است که کاربران با عصبانیت تمام دولت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، شهروند الکترونیک و هرچه «الکترونیک» در آن به‌ کار رفته است را فراموش می‌کنند و ترجیح می‌دهند همچون گذشته کارهای خود را به‌روش سنتی به ‌انجام برسانند.

اولین نفر باشید

با توجه به موارد فوق ـ که مطمئنا بسیاری از شما نیز با آنها مواجه شده‌اید ـ دریافته‌اید که نظارت روی یک سایت تا چه حد می‌تواند دارای اهمیت باشد ؛ چرا که اگر یک سایت ارائه کننده محصولات الکترونیک برای یک ساعت در دسترس نباشد، ممکن است مشتریان بسیاری را از دست بدهد و حتی برخی سایت‌ها نیز امکان دارد مجبور شوند برای در دسترس نبودن سرویس‌هایشان، خساراتی را به کاربرانشان پرداخت کنند. اما آیا راه حلی برای جلوگیری از در دسترس نبودن سایت وجود دارد؟ پاسخ خیر است؛ چرا که همیشه یک‌صدم درصد احتمال خطا وجود دارد! پس حالا که نمی‌توانیم از این مورد مطمئن شویم، بهتر است نظارت خود را روی سایت دقیق‌تر کنیم تا اگر مشکلی هم رخ داد، قبل از آن‌که کاربران و بازدیدکنندگان سایت‌تان با آن مواجه شوند، شما از آن مطلع شده و نسبت به رفع آن اقدام کنید. انجام این کار نیز نیازمند کشیک شبانه‌روزی است که تنها نرم‌افزار West Wind Web Monitor قادر به انجام آن است!

نظارت 24 ساعته = رضایت شهروندان الکترونیک

تمام مشکلاتی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم به این خاطر بود که هنگام بروز خطا برای سایت‌ها، مدیران آن از خطای به‌وجود آمده بی‌اطلاع بوده و به‌همین دلیل نیز اقدامات لازم برای رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان به ‌انجام نمی‌رسید؛ اما نرم‌افزار West Wind Web Monitor برای رفع این مشکل طراحی شده است. این نرم‌افزار قادر است به‌طور 24 ساعته و لحظه‌به‌لحظه سایت شما را بررسی کند و در صورت بروز هرگونه مشکل در سریع‌ترین زمان، شما را از آن آگاه سازد. به‌این ترتیب شما هم می‌توانید قبل از آن که کاربران بسیار زیادی از مشکل به‌وجود آمده آگاه شوند، آن را رفع کنید.

این نرم‌افزار نه تنها به تمام مزایای استفاده از خدمات الکترونیک تحقق می‌بخشد، بلکه موجب می‌شود تا کاربران نیز استفاده از این سرویس‌ها را به روش‌های سنتی ترجیح دهند و روز‌به‌روز خدمات الکترونیک توسعه ‌یابد.

نظارت نامحدود

نرم‌افزار قدرتمند West Wind Web Monitor قادر است تعداد نامحدودی از سایت‌های موردنظر شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت بروز مشکل در آنها با استفاده از سرویس‌های مختلفی همچون ایمیل یا... شما را آگاه سازد.

همچنین اگر هنگام ب روز مشکلات در سایت شما، اجرای یک فرمان یا فراخوانی یک نرم‌افزار بتواند مشکل به‌وجود ‌آمده را رفع کند، می‌توانید همین کار را به‌کمک نرم‌افزار انجام دهید. به‌ این ترتیب هنگام بروز مشکل، علاوه بر ارسال پیام هشدار به شما، اجرای نرم‌افزار موردنظر و فراخوانی دستورهای از پیش تعریف شده نیز به‌طور خودکار صورت می‌گیرد و مشکل به‌وجود‌ آمده رفع می‌شود. در نهایت نیز سایت شما بررسی می‌شود و در صورت رفع مشکل، پیامی مبنی بر رفع آن به شما ارسال می‌شود.

دقیق و سریع

نرم‌افزار فوق امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها به‌ اختصار عبارتند از:

ـ بررسی همزمان چند سایت

ـ‌ جستجو به‌دنبال واژه‌ کلیدی بروز خطا یا واژه ‌کلیدی وضعیت مطلوب

ـ‌ اعمال تنظیمات مجزا برای هر سایت در بخش‌های مختلف همچون پیام‌های هشدار، فرامین عملیاتی، دوره تناوب نظارت‌ها و...

ـ‌ بررسی مجدد سایت‌های مشکوک به خرابی قبل از ارسال پیام هشدار (جلوگیری از ارسال پیام‌های اشتباهی )

ـ پشتیبانی از نظارت روی سرویس‌های تحت وب

ـ نظارت سایت‌ها در بازه‌های زمانی چند ثانیه‌ای یا یکبار در روز (باتوجه به خواسته شما)

امکانات اطلاع‌رسانی و بازگردانی وضعیت مطلوب

ـ‌ارسال ایمیل یا پیام‌کوتاه (sms) در صورت بروز خطا

ـ ارسال پیام‌های هشدار به تعداد نامحدودی از گیرندگان پیام

ـ‌ اجرای فرامین خاص یا نرم‌افزارهای از پیش‌ تعریف شده به منظور رفع مشکلات به ‌صورت خودکار

ـ تشخیص عکس‌العمل سایت نسبت به اقدامات انجام شده برای رفع خطا و ارسال نتیجه عملیات به کاربر

ـ‌ امکان ایجاد سیستم مدیریت ارسال پیام شخصی‌سازی شده

ـ‌ ایجاد گزارش‌های دقیق از خطاهای به‌وجود آمده

ـ‌ قابلیت اجرا در 4 حالت مختلف اعم از: عملکرد روی دسکتاپ، عملکرد در نوار وظیفه، عملکرد به‌صورت سرویس ویندوزی و عملکرد از راه‌دور تحت وب

امکانات به‌روزرسانی

ـ‌ پشتیبانی از افزونه‌ها جهت گسترش امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار

ـ‌ برخورداری از سورس‌کد انعطاف‌پذیر با قابلیت برقراری ارتباط میان هسته اصلی نرم‌افزار و نرم‌افزارهای دات‌نت شما

چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید از همین امروز نظارت روی سایت خود را آغاز کنید، می‌توانید نسخه‌ای از آن را با محدودیت استفاده به‌مدت 30 روز از لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌www.west-wind.com‌/‌files‌/‌WestWindWebMonitorSetup.exe

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها