مأموران پلیس موفق شدند با دستگیری اعضای یک باند سرقت لوازم داخل خودرو برادر زاده و عمویی را به جرم سرقت در پوشش مأمورنما دستگیر کنند.
کد خبر: ۴۱۶۹۸۰

به گزارش فارس،‌ در پی وصول اخبار و اطلاعاتی درباره فعالیت دوباره تعدادی از سارقان حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در سطح شهر تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بنابر اطلاعات بدست آمده و جمع‌بندی پرونده تعدادی از مالباختگان که با مراجعه به کلانتری‌های سطح شهر تهران طرح شکایت کرده بودند مشخص شد که سارقان با تشکیل گروه جدیدی و در سطح وسیعی از مناطق سطح شهر تهران به ویژه مناطق شمال شرق، شمال و شمال غرب اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره بیستم با شناسایی یکی از اعضای گروه به نام کریم که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو است، او را تحت مراقبت‌های پلیسی خود قرار دادند.

مراقبت‌های شبانه‌روزی از کریم سرانجام به نتیجه نشست و کارآگاهان اداره بیستم موفق به شناسایی محل خرید و فروش اموال مسروقه در منطقه بریانک شدند که متهم و دیگر همدستانش در آنجا اقدام به نگهداری اموال مسروقه نیز می‌کردند.

با شناسایی اقدامات مجرمانه کریم و همدستانش و با توجه به شناسایی دقیق محل نگهداری اموال مسروقه، کارآگاهان با اخذ دستور قضایی از شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، در روز 25 آبان سال گذشته ضمن دستگیری کریم و سه نفر از همدستان او، در بازرسی از محل نگهداری و خرید و فروش اموال مسروقه موفق به کشف مقادیر زیادی از لوازم داخل خودروی سرقت شده شدند.

با کشف انبار محل نگهداری اموال مسروقه، کریم و دیگر همدستان دستگیر شده او که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به ناچار به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف و دو همدست دیگر خود به اسامی طاهر و شهریار را نیز معرفی کردند.

بررسی‌ها نشان داد طاهر و شهریار 2 برادر سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو هستند که پیش از این نیز بارها دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار و پس از آزادی اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند.

با شناسایی این دو متهم، کارآگاهان اداره بیستم با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این دو برادر در بلوار فردوس شده و در یک عملیات غافلگیرانه در روز 29 بهمن سال گذشته این دو برادر نیز دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی منتقل شدند.

شهریار و طاهر نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در نقاط مختلف سطح شهر تهران اعتراف کردند.

متهمان در اعترافات خود به کارآگاهان گفتند: هر روز که از خانه خارج می‌شدیم، با موتور شروع به پرسه‌زنی در خیابان‌های تهران به ویژه در نقاط شمال تهران کرده تا در فرصتی مناسب اقدام به سرقت لوازم داخل خودروها کنیم و پس از سرقت نیز یا خودمان آنها را به خریداران اموال مسروقه می‌فروختیم یا لوازم مسروقه را در اختیار کریم قرار می‌دادیم تا آنها را با قیمت بالاتری به فروش برساند.

متهمان در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشتند که 2 نفر از همدستان آنها که در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو با آنها همکاری داشته و به صورت جداگانه نیز اقدام به سرقت می‌کنند، عمو و برادرزاده بوده و به اسامی محمدرضا و شهرام هستند که علاوه بر سرقت داخل خودرو در سرقت اماکن، سرقت اتومبیل، سرقت به عنف و سرقت تحت پوشش مأمور فعالیت دارند.

با شناسایی محمدرضا و شهرام، بلافاصله مخفیگاه این 2 مجرم سابقه‌دار که دارای پرونده‌های متعدد در پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند در منطقه همایون شهر مورد شناسایی قرار گرفت و در فروردین سال جاری عمو و برادرزاده به همراه عضو دیگری از سارقان توسط کارآگاهان اداره بیستم دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر کشف ده‌ها حلقه لاستیک، لوازم داخل خودرو، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر زیادی اموال و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیز از قبیل کیف پول، ارز خارجی، طلا و جواهرات شدند؛ اما آنچه در این میان بیش از اموال مکشوفه مورد توجه کارآگاهان قرار گرفت کشف 2 قبضه سلاح کمری جنگی، یک دستگاه بی‌سیم، چراغ گردان و وسایل گریم چهره به همراه یک دستگاه خودرو زانتیای مسروقه در داخل مخفیگاه متهمان بود که مجموع مدارک و اعترافات متهمان نشان از آن داشت که این 2 متهم علاوه بر سرقت لوازم خودرو با تجهیزات پلیسی غیر مجاز بدست آمده از آنها و با استفاده از خودروهای مسروقه از جمله زانیتا و در مواردی پرشیا اقدام به سرقت‌های تحت پوش مأمور و حتی زورگیری کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به پراکندگی فراوان مناطق سرقت در سطح شهر تهران گفت: این گروه از متهمان دستگیر شده در نقاط مختلف تهران اقدام به ارتکاب سرقت‌های خود ‌کرده‌اند اما عمده سرقت‌های آنها در مناطق شمال شرق، شمال غرب و غرب تهران انجام شده که از جمله این مناطق می‌توان به مناطق دهکده المپیک، فرمانیه، تهرانپارس، پونک، زعفرانیه، صادقیه، تجریش اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به کشف تجهیزات پلیسی غیرمجاز از 2 تن از متهمان و اعترافات صریح متهمان و همچنین همدستان آنها درباره سرقت‌های تحت پوشش مأمور و غیره، دستور انتشار بدون پوشش چهره محمدرضا و شهرام از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران صادر شده است لذا از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی چهره این 2 متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند؛ همچنین از همه شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه این متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در این‌باره را از طریق شماره تلفن‌های 51055520 و 51055620 در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها