حسینی خبر داد

حمایت وزارت ارشاد از فعالیت‌هاى سینمایى استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از استان‌ها هنوز آمادگی لازم را برای انجام فعالیت‌های سینمایی و هنری به صورت مستقل ندارند اما اگر در جایی سوژه، موضوع و پیشنهاد خوبی به ما ارائه شود، حتما حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۴۱۶۴۹۹

سید محمد حسینی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره وضعیت طرح تمرکز زدایی در حوزه سینما گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آمادگی دارد تا استان‌ها فعالیت‌های خود را در حوزه سینما و تئاتر گسترش دهند اما برخی از استان‌ها آمادگی لازم را ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تقسیم کشور به هشت منطقه فرهنگی از سوی این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ترویج فرهنگ فیلم سازی و تقویت ارزش‌ها و سنت‌های بومی و همچنین توزیع عدالت در سطح استان ها، کشور را به هشت منطقه فرهنگی تقسیم کرده ایم تا بخشی از اعتبارات حوزه معاونت سینمایی به استان‌ها تزریق و از ظرفیت فیلمسازان استان‌ها هزینه شود.

توزیع عادلانه امکانات، کاهش هزینه‌های تولید فیلم، تمرکز زدایی

حسینی هدف از این تقسیم بندی را رشد و گسترش ظرفیت‌های بومی مناطق، توزیع عادلانه امکانات، کاهش هزینه‌های تولید فیلم، تمرکز زدایی، شناخت ساختارهای اجتماعی و وحدت ملی، پرکردن اوقات فراغت مردم مناطق و رواج آیین‌ها و سنت‌های بومی ذکر کرد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح یک استان به عنوان محور چند استان دیگر قرار می‌گیرد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این مناطق انجام شده و گسترش می‌یابد.

حمایت از سوژه‌های هنرمندان شهرستانی

حسینی به مصوبات دولت در حوزه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: حتی در سفرهای استانی هم تصویب شد؛ اگر استان‌ها و شهرستان‌ها سوژه‌های مناسبی برای تبدیل به فیلم، سریال و تئاتر داشته باشد، حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این آمادگی هنوز در برخی از استان‌ها به وجود نیامده اما این اراده وجود دارد که اگر در جایی سوژه، موضوع و پیشنهاد خوبی داشته باشند، حتما حمایت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره علت تعدد جشنواره‌های سینمایی گفت: برگزاری جشنواره‌های سینمایی باعث ایجاد رقابت در بین اهالی سینما می‌شود. در این جشنواره ها، فیلم‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و شرکت کنندگان باید بهترین کار خود را ارائه دهند.

حسینی افزود: در بعضی از موارد هم، حتی سفارش ساخت فیلم از سوی برخی از نهادها و ارگان‌ها داده می‌شود و برروی ساخت فیلمی سرمایه‌گذاری می‌کنند که فیلم‌های خوبی در این قالب ساخته می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: جشنواره‌ها به کشف استعدادها و نیروهای جوان کمک می‌کنند و موجب ایجاد رونق در عرصه فیلم و سینمای کشور می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها