نخست وزیر لبنان با مهم خواندن ازسرگیری گفتگوهای ملی میان گروههای مختلف تاکید کرد پرونده شاهدان دروغین ترور رفیق الحریری همچنان باز است.
کد خبر: ۴۱۶۴۸۶

به گزارش مهر ، «نجیب میقاتی» از رهبران تمام گروههای سیاسی لبنان خواست در میز گفتگوها که میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان برای احیای آن تلاش می کند، شرکت کنند، زیرا در سایه شکاف موجود، هیچ گزینه ای جز گفتگو در برابر لبنانی ها وجود ندارد و همه باید برای جلوگیری از انتقال مشکلات به خیابان ها تلاش کنند.

وی گفت : دادگاه بین المللی بر اساس قطعنامه بین المللی تشکیل شده که لبنان به آن احترام می گذارد و به آن پایبند است و ما برای برقراری اعتماد میان تمام طرفها بدون اینکه از نقش دولت و قدرت و حاکمیت آن کوتاه بیاییم، تلاش می کنیم و این مسئله درباره پرونده شاهدان دروغین هم که همچنان باز است، صدق می کند و دیدگاه وزیر دادگستری برای انجام اقدامات لازم را درخواست خواهیم کرد.

نخست وزیر لبنان درباره موضوع راهبرد دفاعی تاکید کرد: باید این مسئله را بررسی کرد، زیرا غیر از سلاح دولت، نباید سلاحی در مناطق و محله ها باشد، البته این صحبت ضد هیچ کس یا بی ارزش قلمداد کردن هیچ کس نیست، چرا که دولت قدرتمند از تمام لبنان دفاع می کند.

وی خاطرنشان کرد : ما پیش نویس قانونی درباره حق حاکمیتی لبنان در منطقه ویژه اقتصادی و مرزهای آن را آماده می کنیم و همچنین مسائل دیگر مربوط به این موضوع را با طرفهای ذیربط دنبال خواهیم کرد.

میقاتی تاکید کرد: دغدغه اجتماعی اساسی ما، مربوط به بیمه تامین اجتماعی و بهداشتی و دیگر پرونده های اساسی مانند برق است.

خاطر نشان می شود جمیل السید رئیس سابق سازمان امنیت لبنان سال گذشته با انتقاد شدید از سعدالحریری نخست وزیر وقت لبنان و جریان چهارده مارس، بر ضرورت مجازات شاهدان دروغین دادگاه ترور رفیق الحریری تاکید کرد، این افراد با شهادت دروغین ضد چهار افسر امنیتی لبنان از جمله السید سبب بازداشت ظالمانه آنها برای مدتی طولانی شدند، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بر ضرورت رسیدگی جدی به پرونده شاهدان دروغین به عنوان سندی قاطع بر سیاسی کاری دادگاه ترور حریری تاکید کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه شنبه یازدهم تیرماه در واکنش به صدور کیفرخواست دادگاه ترور حریری علیه برخی اعضای مقاومت، در سخنان مهمی به افشاگری درباره مسائل پشت پرده دادگاه و اهداف خطرناک طراحان این دادگاه پرداخت و تاکید کرد نشانه های صدور این کیفرخواست پس از جنگ 33 روزه 2006 که با شکست رژیم صهیونیستی در برابر رزمندگان مقاومت لبنان همراه بود، نمایان شد و کسانی که این دادگاه را تشکیل داده اند، در حقیقت مقاومت و جبهه حامیان آن یعنی ایران و سوریه را هدف قرار داده اند.

نصرالله تلاش برای مخدوش شدن وجهه مقاومت در میان مردم لبنان و دیگر ملتهای مسلمان و آزاده که پس از پیروزی در جنگ 33 روزه محبوبیت دوچندانی پیدا کرده است، برنامه ریزی برای ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی در لبنان و در نهایت حذف مقاومت و زمینه سازی برای نفوذ رژیم صهیونیستی و سلطه آمریکا بر لبنان را از مهمترین اهداف تشکیل دادگاه بین المللی لبنان اعلام کرده بود.
 
دبیرکل حزب الله با ارائه اسناد و مدارک قاطع که در خلال سخنانش پخش می شد، بار دیگر به فرضیه دست داشتن رژیم اسرائیل در ترور نخست وزیر فقید لبنان اشاره کرد و البته از اینکه دست اندرکاران این دادگاه به مستندات ارائه شده از سوی حزب الله وقعی ننهادند، به شدت انتقاد کرد و آن را دلیلی بر سیاسی کاری دادگاه و خطرناک بودن اهداف پشت پرده آن دانسته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها