شهر تاریخی «سیرن» در لیبی به دلیل درگیری‌های نظامی در آستانه نابودی کامل قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۶۳۳۵

به گزارش ایسنا، در شرایطی که در تاریخ 11 آوریل دکتر ایرینا بوکووا دبیرکل سازمان یونسکو در پیامی خواستار توقف درگیریهای نظامی در محوطه‌های تاریخی لیبی شده و از طرفین درگیری خواست با احترام به کنوانسیون حفاظت ازمیراث فرهنگی در زمان درگیریهای نظامی، نیروهای خود را از محوطه‌های تاریخی این کشور دور نگه داشته و منابع خبری نیز خبر داده‌اند که نیروهای سرهنگ قذافی از آثار تاریخی این کشور به عنوان انبار اسلحه استفاده می‌کنند، کارشناسان شرایط شهر تاریخی «سیرن» را بحرانی اعلام کرده‌اند.

شهر تاریخی «سیرن»، یکی از غنی‌ترین و زیباترین شهرهای تاریخی جهان است که بقایای آن در سال 1981 میلادی کشف شد. این شهر که حدود 2400 سال پیش بنا نهاده شده، شهری زیباست که آثاری را از سه تمدن مصر باستان، رم باستان و یونان باستان در خود جا داده و در روزهای اخیر اخبار زیادی از غارت آن به گوش رسیده که این شهر را در آستانه نابودی کامل قرار داده است.

سیرن در سالهای دور یکی از زیباترین شهرهای جهان باستان بوده و نقش زیادی در اعتلای فرهنگی جهان و توسعه فرهنگ شهرنشینی داشته است. هرچند در سال 365 پس از میلاد مسیح (ع) به دلیل وقوع زلزله‌ای سهمگین به شدت آسیب دید، ولی دوباره رونق خود را بازیافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها