تبلت‌های تاف‌بوک، مظهر دوام و استحکام

غول‌های ضدضربه یا تبلت‌های سخت جان

با شنیدن نام شرکت پاناسونیک در دنیای رایانه، اولین چیزی که در ذهن کاربران تداعی می‌شود، نام تاف‌بوک (Toughbook) است؛ لپ‌تاپ‌های زمخت و سخت‌جانی که در شرایط و محیط‌هایی که نوت‌بوک‌های دیگر حتی چند دقیقه هم نمی‌توانند دوام بیاورند، براحتی سال‌ها کار می‌کنند و جان سالم به در می‌برند.
کد خبر: ۴۱۵۲۹۴

آخرین محصول از سری تاف‌بوک پاناسونیک، یک رایانه لوحه‌ای (tablet 10) اینچی آندرویدی است. باز شدن پای تبلت‌های آندرویدی به محیط‌های سخت و خطرناک پر از گرد و خاک و آلودگی به این معناست که سرانجام دست‌اندرکاران امور فنی و تجاری، رایانه‌های لوحه‌ای را به عنوان یک ابزار کارآمد جهت انجام وظایف تخصصی چون بازدید و روزآمدکردن کارخانه‌های صنعتی، پیگیری پیشرفت طرح‌های ساختمان‌سازی، عکسبرداری جهت نگهداری در آرشیو موسسات به عنوان مدرک جهت ارائه به مشتریان به منظور اثبات پیشرفت طرح‌ها و تمامی ‌امور سخت و پرمخاطره صنعتی و نظامی‌ به رسمیت شناخته‌اند. حال اگر شما از این‌گونه رایانه‌ها انتظار دارید فقط از عهده وظایف سهل و سبک برآید، دیگر لزومی ‌ندارد زحمت حمل یک لپ‌تاپ سنگین وزن و حجیم سخت جان را به خود بدهید، چرا که براحتی می‌توانید از رایانه تبلت سخت‌جان که از لحاظ ظاهری در حد و اندازه یک کتاب و قابل جایگیری در جعبه ابزار همراهتان است، استفاده کنید.

مشخصات برجسته تبلت آندرویدی تاف‌بوک پاناسونیک

1‌‌ـ‌ صفحه نمایش پوشش‌دار 1‌/‌10 اینچی با تفکیک‌پذیری 1024 در 786 پیکسل خوانا در نور مستقیم آفتاب

2‌‌ـ‌‌ برخورداری از قابلیت‌های GPS، WiFi، 3G/4G

3‌‌ـ‌‌ دارای امنیت بالای سطح سخت‌افزاری کار گذاشته شده داخلی

4‌‌ـ‌ زمان دوام شارژ باتری در حد یک روز کامل

5‌‌ـ‌ قلم الکترونیکی (Stylus) فعال جهت ذخیره (capture) دستنوشته‌های شما به صورت مناسب

6‌‌ـ‌ سیستم‌عامل (OS) آندروید (نگارش‌ هانی‌کامب یا نگارش 2.x آندروید)

می‌توان گفت قابلیت‌های GPS و پشتیبانی از نسل سوم یا چهارم شبکه‌های تلفن همراه و عمر باتری طولانی و استحکام بی‌نظیر از دیگر مزایا و جذابیت‌های ویژه آن هستند. با آن که اطلاعات زیادی خصوصا از سیستم‌عامل آن در دست نیست، اما شرکت پاناسونیک تلاشی جدی به منظور عرضه این رایانه لوحه‌ای زمخت و سخت‌جان در اواخر سال جاری پیش روی خود دارد. پس اگر برخلاف گفته‌ها و عکس‌های منتشرشده در نشریات، ظاهر سیستم‌عامل ‌هانی‌کامب (Honeycomb) یا دیگر مشخصات و قابلیت‌های آن در زمان راه‌یافتنش به بازار به طور کلی تغییر کرد، اصلا تعجب نکنید. خود سیستم‌عامل‌ هانی‌کامب یکی از مواردی است که جای بحث زیادی دارد.

‌‌ـ‌ شما نباید آن باریکی و لاغری آیپد2 را از این تبلت زمخت انتظار داشته باشید

‌‌ـ‌ شاید این رایانه لوحه‌ای ظریف‌ترین و زیباترین تبلت بازار نباشد، اما مطمئنا استحکام، دوام و طول عمر بیشتری دارد

‌‌ـ‌ قسمت پشتی کاملا متفاوت این دستگاه باعث می‌شود شما آن را با هیچ‌یک از رایانه‌های لوحه‌ای دیگر اشتباه نگیرید

جمع‌بندی

درست برخلاف بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تبلت‌ها که تمام تمرکز خود را روی زیبایی و ظرافت رایانه‌های لوحه‌ای گذاشته‌اند، طراحی تبلت تاف‌بوک پاناسونیک به شکلی است که شما به محض لمس‌کردنش دوام و استحکام و امنیت بی‌نظیر آن را حس کنید. جنس و طراحی بدنه و پوشش مات صفحه نمایشش نیز این احساس را دوچندان می‌کند. در حال حاضر هیچ اطلاعی از تاریخ دقیق عرضه به بازار و قیمت‌گذاری آن در دست نیست و تنها باید به دیدن عکس‌های این تبلت جان‌سخت بسنده کرد.

جواد ودودزاده

منابع:

http:‌/‌‌/‌www.alltouchtablet.com

http:‌/‌‌/‌www.gizmodo.com

http:‌/‌‌/‌engadget.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها