فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم 6 ، کاملا موفقیت آمیز بود.
کد خبر: ۴۱۴۳۳۳

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در جمع خبرنگاران افزود:این رزمایش جزء رزمایش های سالیانه سپاه بود و در دستیابی به اهداف کلی آن ازجمله تمرین تاکتیک های جدید، بکارگیری تجهیزات بهینه سازی شده و یا جدید و افزایش میزان آمادگی یگان ها و ارزیابی این آمادگی، کاملا موفق بودیم.

وی ادامه داد: این رزمایش در حوزه موشک های زمین به زمین و در بخش دریایی انجام شد.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: در بخش زمینی در همه سکوهای پرتاب از کارکنان جدید استفاده شد که با پرتاب های کاملا موفق، یگان ها کارکرد کاملا مناسب داشتند و موشک ها در محدوده مورد انتظار اصابت کرد.

سردار حاجی زاده گفت: در بخش دریا نیز از موشک خلیج فارس که سال قبل به مرحله تولید رسیده بود، استفاده و شلیک آن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در این مرحله، از موشک های بالستیک با دقت مناسب و از کلاهک های مجاورتی علیه اهداف بزرگ شناور برای ازدیاد حجم آتش استفاده شد.

سردار حاجی زاده گفت: سرعت این موشک ها، مافوق صوت و فناوری آن فقط در اختیار چند کشور صاحب تکنولوژی است که جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا به آن دست یافته است.

وی افزود: برد این موشک ها بیشتر از موشک کروز و احتمال اصابت آن به هدف نیز بسیار بالاست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در رزمایش بزرگ موشکی پیامبراعظم 6 به اهداف کلان پیش بینی شده در 10 روز کاملا دست یافتیم.

سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی درباره ابراز نگرانی کشورهای غربی از این رزمایش گفت: کشورهایی که با ایران خصومت دارند، حق دارند از این رزمایش ابراز نگرانی کنند؛ اما کشورهای منطقه از این رزمایش، هیچگونه ابراز نگرانی نکردند.

وی افزود: حرکت ما کاملا دفاعی و برای حفظ و حراست از منابع کشورمان است.

سرتیپ حاجی زاده تاکید کرد: باید به نقطه کامل بازدارندگی برسیم و تا رسیدن به این نقطه به کار خود ادامه می دهیم.

وی حضور غربی ها در خلیج فارس را برای تهدید کشورهای حاشیه جنوبی ندانست و گفت: آنها بارها اعلام کرده اند که حضورشان با استفاده از ناوگان پنجم دریایی و 100 فروند شناور و رزمناو، برای ایجاد سایه تهدید بر سر جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: ما امروز به نقطه ای رسیده ایم که با توانمندی های نیروی مسلح به ویژه توانمندی های اخیر، وجود شناورهای دشمن در منطقه خلیج فارس را بی خاصیت کرده ایم.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: ناوهای هواپیمابر با همه امکانات برای ما یک سیبل است و آنها اگر تصور دارند که با استفاده از این ناوها به توان تهاجمی خود می افزایند، سخت در اشتباه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها