پیکر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز تشییع می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی، امام جمعه یزد بامداد دیروز و در سالروز شهادت پدر خود شهید آیت‌الله صدوقی، دار فانی را وداع گفت.به گفته رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین صدوقی امروز بعد از مراسم تشییع، در مسجد حظیره در کنار آرامگاه سومین شهید محراب شهید آیت‌الله صدوقی به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۳۴۷۰

حجت‌الاسلام صالحی در گفت‌وگو با ایسنا افزود:‌ پیکر امام‌جمعه یزد از مسجد ملااسماعیل، میعادگاه نماز جمعه به سمت مسجد روضه محمدیه(حظیره) پایگاه انقلاب یزد تشییع می‌شود.وی گفت: پیکر این مرحوم در کنار آرامگاه پدرشان، شهید آیت‌الله صدوقی دفن می‌شود.همچنین استاندار یزد گفت: به مناسبت درگذشت امام جمعه یزد، این شهر امروز تعطیل رسمی است و تا پایان هفته عزای عمومی اعلام می‌شود.در همین حال مسوولان و مقامات کشور در پی ارتحال امام جمعه یزد، در پیام‌هایی این واقعه دردناک را تسلیت گفتند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور درگذشت امام جمعه یزد را تسلیت گفت و در پیامی خاطرنشان کرد:‌ این ضایعه را به محضر رهبر معظم انقلاب، ‌روحانیت معزز، مردم شریف یزد و بیت ارجمند صدوقی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان آن خاندان عزیز صبر جمیل واجر جزیل آرزومندم.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شیخ محمدعلی صدوقی را تسلیت گفت.

‌آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رحلت حجت‌الاسلام صدوقی را به خاندان معزز صدوقی، علما، روحانیون و مردم شهیدپرور استان یزد و همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی تسلیت گفت.

آیت‌الله صافی‌‌گلپایگانی نیز با صدور پیامی ارتحال حجت‌‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد‌علی صدوقی را تسلیت گفت.در پیام این مرجع تقلید آمده است: آن مرحوم در روحانیت چهره‌ای درخشان و در شهر مذهبی و دارالعباد یزد بشخصه و با سوابق خاندان علمی و در سمت امامت جمعه، محبوب و مورد احترام بود. ایشان و شخص والد شهیدشان در ولایت اهل‌بیت علیهم‌السّلام و حفظ سنن ولایی دارای مواضع مشکوره بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار پیامی درگذشت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را تسلیت گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها