سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همه امکانات کشور اعم از سیاست خارجی و دیگر نهادهای ذیربط برای آزاد سازی کشتی‌های ربوده شده ایرانی بسیج شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۳۲۱۰

 به گزارش واحد مرکزی خبر، رامین مهمانپرست با بیان این‌که دزدان دریایی و حملات آنها به کشتی‌های عبوری از خلیج عدن و اقیانوس هند،بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: دزدی‌های دریایی به معضلی تبدیل شده است که ریشه کن کردن و مقابله با آن همت و عزم جدی تمام کشورها را می‌طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حضور نیروی نظامی ایران و کشورهای مختلف در خلیج عدن گفت: این قبیل اقدامات باعث شده است تا دزدان دریایی نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند که دراین ارتباط می‌توان به ناکامی دزدان در ربودن تعدادی از کشتی‌ها و همچنین بازداشت و دستگیری تعداد قابل توجهی از هم دستان آنها اشاره کرد.

مهمانپرست در خصوص اقدامات انجام شده برای آزادی کشتی فله بر ربوده شده ایران که از بهمن پارسال در گروگان دزدان دریایی سومالی است، گفت: از آنجا که ما در این زمینه با یک مرجع رسمی شناخته شده‌ای روبرو نیستیم این طور نیست که بتوانیم با این مساله همانند یک موضوع سیاسی رفتار یا با مذاکره در یک فضای مناسب این مشکل را حل کنیم.

وی انجام این اقدامات در شرایط فعلی را سخت و دشوار دانست و در این حال افزود: با این وجود تمام امکانات کشور اعم از سیاست خارجی و دیگر نهادهای ذیربط برای آزادسازی این کشتی و دیگر شناورهای ماهیگیری ربوده شده ایرانی بیسج شده اند تا بتوانیم سریعتر این کشتی‌ها را آزاد کنیم و خدمه آنها را نجات دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که اقدامات لازم برای آزاد سازی کشتی فله بر ایرانی در دست انجام است در خصوص پیش بینی زمان آزاد سازی این کشتی گفت: از آنجا که در ماجرای دزدی‌های دریایی به عنوان یک عمل غیر انسانی با افراد فاقد هویت سرو کار داریم بنابراین فکر می‌کنیم این اقدامات باید مسیر درست خود را دنبال کند با ین وجود امیدواریم بتوانیم هموطنانمان را دراسرع وقت نجات دهیم.

وی گفت:در حال حاضر علاوه بر وزارت امور خارجه مجموعه‌ای از نهادهای مختلف کشور نیز در پیگیری وضع کشتی‌های ایرانی ربوده شده درگیر هستند.

در حال حاضر علاوه بر کشتی فله بر ایرانی که در گروگان دزدان دریایی سومالی قرار دارد بیش از 20 شناور صیادی و 60 ماهیگیر ایرانی نیز در اسارت این دزدان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها