ناظر بازی اشتباه کرده بود

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ایران به دنبال شکست و حذف تیم فوتبال امید ایران از مرحله انتخابی المپیک لندن با صدور اطلاعیه‌ای به حواشی پیرامون این مسابقات پرداخت.
کد خبر: ۴۱۱۳۵۱

به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال در این اطلاعیه آورده است: کمیته انضباطی فیفا طی نامه‌ای به مورخ 22 ژوئن 2011 (اول تیر 1390) علت استفاده غیرمجاز از بازیکن تیم فوتبال امید ایران کمال الدین کامیابی نیا را جویا شد و تا تاریخ اول ژوئیه 2011 (10 تیر 1390) از این فدراسیون خواست تا مدارک و مستندات خود را مبنی بر دلیل استفاده از این بازیکن را به فیفا اعلام کند.

در ادامه اطلاعیه فدراسیون فوتبال خاطر نشان شده است: پیرو رسیدن این نامه به فدراسیون فوتبال پنجشنبه جلسه‌ای در فدراسیون تشکیل و پس از آن مقرر شد تا از کادر فنی تیم امید خواسته شود تا از بازیکن فوق الذکر استعلام شود که آیا در دو بازی قبل دو اخطاره شده است یا خیر که متعاقب آن این موضوع به تایید این بازیکن رسید و فدراسیون فوتبال تاکید کرد که در بازی برگشت از این بازیکن استفاده نشود.

مشورت سرمربی تیم امید با کارلوس کرش و تصمیم آنها برای اینکه بازیکنان نیز در جریان موضوع قرار بگیرند، موضوع دیگری بود که در این اطلاعیه بدان اشاره شده و آمده است: تا با انسجام هرچه بیشتر تیمی و با تمهیدات ویژه‌ای که اتخاذ می کنند، بتوانند با تعداد گل‌های بیشتری تیم ملی عراق را شکست دهند تا صعودشان به مرحله بعد، صرفنظر از رایی که کمیته انضباطی فیفا اعلام خواهد کرد، باشد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه خاطر نشان شده است: از سویی دیگر مقرر شد کلیه اطلاعات مربوط به تیم امید در جلسه‌ای مشترک که فی مابین کادر فنی قدیم و کادر فنی جدید آن تشکیل شده بود به اطلاع آن رسانده شود. علاوه بر اینکه خود بازیکن همانگونه که به مسئولان قدیم تیم امید این امر را مطرح کرده بود، باید به مسئولان جدید تیم امید نیز اعلام می کرد که این امر محقق نشد.

فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکیده است: از طرف دیگر در جلسه هماهنگی پیش از دیدار تیم ملی مقابل عراق (در اربیل) ناظر دیدار فهرستی 22 نفره از بازیکنان تیم ارائه کرد که در آن نیز نام این بازیکن قید شده بود و هیچ اسمی از محروم بودن آن اعلام نشده بود و این در حالی بود که ناظر دیدار اجازه بازی کردن به سید ایمان موسوی را به دلیل نداشتن کارت بازی نداد و مدارکی ارائه کرد که این بازیکن در دیدارهای قبلی کارت بازی داشته و در این دیدار به دلیل عدم ارائه کارت، اجازه بازی کردن ندارد.

در بخش دیگر این اطلاعیه تاکید شده است: همچنین در فهرستی که در ابتدای این دیدار ارائه شد در بخش «Not Eligible» که اسامی محرومان قید می شود هیچ اسمی از هیچ بازیکنی قید نشده بود و این خود دلیلی بود بر اینکه این بازیکن می تواند در این دیدار به میدان برود.

به هر صورت به دستور ریاست فدراسیون و با حضور کلیه مسئولین ذیربط، فردا جلسه ای در فدراسیون فوتبال برگزار خواهد تا حسب موضوعات مطروحه تصمیم گیری شود و نتایج آن متعاقبا از طریق سایت رسمی فدراسیون به اطلاع عمومی خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها