در تازه‌ترین حادثه در یکی از بیمارستان‌های تهران، انگشت آرمیتا با قیچی قطع شد

جان بیماران، بازیچه قصور پزشکی + عکس

رشد 12 درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در سال 89

مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی قانونی کشور گفت: پرونده‌های شکایت قصور پزشکی با 12 درصد رشد در سال 1389 نسبت به سال 1388، از 13 هزار و 614 پرونده به 15 هزار و 241 پرونده رسیده است. به گزارش ایسنا، سلطانیه در مورد نتیجه پرونده‌های قصور پزشکی در 2 سال گذشته گفت: در سال 1388، در 1054 مورد، کادر پزشکی مقصر شناخته شدند (7‌/‌47 درصد از کل شکایات)‌ و 1153 مورد رای برائت برای کادر پزشکی صادر شد. سال 1389 هم در 1358 مورد از پرونده‌های قصور پزشکی، (5‌/‌46 درصد)‌ کادر پزشکی مقصر شناخته شده و 1567 مورد نیز تبرئه شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۱۲۱۲

این مسوول سازمان پزشکی قانونی، بیشترین تعداد شکایات پرونده‌های قصور پزشکی در سال 1388 را مربوط به رشته دندانپزشکی دانست و گفت: بعد از دندانپزشکی، زنان و زایمان و رشته ارتوپدی به همراه هم در دومین رتبه و جراحی عمومی، سومین رشته‌ای است که بیشترین شکایات را داشته است. اما در سال 1389، به رشته زنان و زایمان اولین و پس از آن ارتوپدی دومین و جراحی عمومی سومین رتبه بیشترین آمار شکایات را دارند.

سلطانی مهم‌ترین علت شکایت بیماران را عوامل رفتاری اعلام کرد و افزود: یک اصل در همه جای دنیا وجود دارد که اگر بیمار در نتیجه اقدامات پزشکی آسیب ببیند، شکایت نمی‌کند، اما وقتی آزرده و ناراحت می‌شود شکایت می‌کند، این اصل در کشور ما هم صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: ممکن است یک بیمار به مجموعه درمانی مراجعه کند و آن نتیجه دلخواه که مورد نظر بیمار از درمان و اقدامات درمانی است حاصل نشود، ولی رفتار خوبی که در آن مجموعه درمانی با بیمار صورت می‌گیرد، سبب رضایت او شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها