به گفته سرپرست درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، در صورت تصویب لایحه الحاقی ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس شورای اسلامی، اضافه‌کار کارکنان دستگاه‌های مشمول صندوق تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی محاسبه خواهد شد. محمدحسن زدا، روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: موضوع پیشنهاد اصلاح تبصره ذیل ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت مجلس شورای اسلامی است که در صورت تصویب و ابلاغ، برابر مقررات اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۸۱۱

وی توضیح داد: تصویب و اجرای ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره الحاقی آن، علاوه بر تضییع حقوق کارکنان مشمول، موجب ایجاد تفاوت و تبعیض میان آن عده از کارکنان دولت که از نظر بیمه مشمول قانون تامین اجتماعی و از نظر استخدامی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری هستند، با سایر کارکنان دولت و همچنین سایر مشمولان قانون تامین اجتماعی شده است.

زدا، با بیان این‌که به منظور جلوگیری از تضییع حقوق افراد موصوف، «قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری» در قالب ماده واحده پیشنهاد شده است، به ماده واحده یادشده اشاره کرد و گفت: ماده واحده، قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب 6/7/89) از تاریخ تصویب موقوف‌الاجرا می‌شود.

وی در تبیین قوانین مربوط به چگونگی شرایط بازنشستگی کارکنان دستگاه‌ها و برخورداری آنان از مزایای بازنشستگی افزود: به این ترتیب کسانی که تا پیش از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری (1/1/88)، از فوق‌العاده اضافه‌کار آنان، کسور بازنشستگی کسر شده است، متناسب با مبلغ کسر شده، در پایان خدمت و حقوق بازنشستگی آنان محاسبه می‌شود.

زدا، به موضوع اصلاح تبصره ماده 106 اشاره کرد و افزود: موضوع اصلاح تبصره یادشده و موقوف‌الاجرا شدن آن با توجه به پیشنهاد شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار مرجع ذی‌ربط است که در صورت تصویب و ابلاغ، برابر مقررات اقدام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها