معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از امروز افزایش یافت.
کد خبر: ۴۱۰۷۲۶

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با فارس در خصوص افزایش نرخ کرایه سیستم حمل و نقل عمومی که از امروز اجرایی شده است، گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دولت و شورا این اقدام صورت گرفت.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص افزایش نرخ‌ها در مترو، گفت: از صفر ریال تا حداکثر 50 تومان افزایش نرخ داشته‌ایم؛ میانگین افزایش نرخ 157 ریال یعنی کمتر از 16 تومان بوده است.

وی بیان کرد:‌ این 16 تومان نیز میزان افزایش برق به ازای هر مسافر بوده است.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه برای افزایش نرخ فقط هزینه برق را دیده‌ایم، اظهار داشت: سایر هزینه‌ها لحاظ نشده است. این عدد تقریبا 11.2 درصد نرخ بلیت را افزایش داده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص نرخ کرایه تاکسی گفت: در سال گذشته همزمان با تغییر نرخ سوخت افزایش هزینه‌ها را به ازای هر مسافر برآورد کردیم.

وی بیان کرد: به ازای هر مسافر تقریباً 30 درصد هزینه‌ها افزایش یافت و برابر توافق صورت گرفته 15 درصد در سال گذشته و 15 درصد در سال 90 نرخ‌ها افزایش یافت.

به اعتقاد تشکری هاشمی، تغییر نرخ‌ها در سال 90 با سه ماه تاخیر اجرایی شد.

وی در خصوص تغییر نرخ کرایه اتوبوسرانی گفت: برابر توافق دیده شده مبلغ 25 تومان به ازای هر واحد بلیت افزوده شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: پایه بلیت 25 تومان است و به 42 تومان افزایش یافته است. به دلیل اینکه سیستم دریافت نرخ الکترونیک است می‌توانیم رقم خرد را دریافت کنیم.

3 ماه تاخیر در افزایش نرخ‌‌ها

وی افزود: نرخ‌ها بلیت اتوبوس قاعدتا باید همزمان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها افزایش می‌یافت اما شهرداران کلانشهرها توافق کردند به منظور همراهی با طرح هدفمندی نرخ‌ها را در سال 90 افزایش دهند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: قرار بود این کار اجرایی شود اما به دلیل مخالفت‌ها با سه ماه تاخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه تا امروز سوخت اتوبوسرانی را شهرداری با قیمت150 تومان خریداری می‌کرد و 16.5 تومان به رانندگان واگذار می‌کرد،‌گفت: از امروز که نرخ‌ها اصلاح شده این هزینه‌ها نیز اصلاح خواهد شد.

به گفته تشکری هاشمی، افزایش نرخ‌ها به میزان افزایش نرخ سوخت به ازای هر مسافر بوده است.

افزایش نرخ بر اساس افزایش سوخت

تشکری‌هاشمی اضافه کرد: در سال‌های گذشته افزایش نرخ بر اساس تورم بوده اما امسال به ازای نرخ سوخت بوده است و با 5 تا 6 ماه تاخیر این کار را اجرایی کردیم.


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که در برخی از خطوط اتوبوسرانی نرخ کرایه‌ها 125 تومان بوده وامروز 225 تومان از مسافرین دریافت کرده‌اند، گفت: در بخش خصوصی بر اساس مصوبه شورا بر اساس طول خطوط هزینه‌ها دریافت می‌شود.

50 تا 100 تومان نرخ‌ کرایه اتوبوس افزایش یافت

وی اضافه کرد: لذا بر اساس طول مسافت و جداول محاسباتی شورا به ازای هر کورس 25 تومان اضافه شده است و تقریبا بین 50 تا 100 تومان نرخ‌ها افزایش یافته است.

تشکری‌هاشمی در پاسخ به این پرسش که قرار بود بر اساس مسافت طی شده در اتوبوس از مسافران هزینه دریافت شود؛ ولی این امر اجرایی نشد، گفت: سیستم دریافت نرخ در مترو و اتوبوسرانی متفاوت است. در مترو به دلیل اینکه عبور و مرور قابل کنترل است می‌توان بر اساس مسافت هزینه‌ها را دریافت کرد اما در اتوبوسرانی به دلیل اینکه ورود و خروج‌ها قابل کنترل نیست نمی‌توان این اقدام را انجام داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص دریافت بسته‌های حمایتی گفت: مبالغی که افزایش داده‌آیم با این پیش فرض است که صد در صد یارانه بخش اتوبوس ومترو از سوی دولت پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها