مدیر دومین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ روایت کرد

کوچک شدن دریاچه چیتگر به نفع بساز و بفروشی

طرح تفصیلی ، نیازمند ضمانت اجرایی است

عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می گوید نگرانی اساسی که در ارتباط با طرح تفضیلی وجود دارد در زمینه اجرایی شدن این طرح است.
کد خبر: ۴۱۰۴۸۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح تفصیلی جدید شهر تهران، فرهنگ قصریانی عضو کمیته  محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه این طرح بخش زیست محیطی شهری را با دیگر مسائل در هم آمیخته است، گفت: محیط زیست تهران مساله بسیار مهمی است و باید در طرح تفصیلی جدید به صورت تفکیکی به آن پرداخته شود اما در هر صورت با هر انتقادی که در نظر بگیریم، وجود یک طرح تفصیلی جدید برای کلان شهری مانند تهران لازم بود.

وی با بیان اینکه این روزها در تهران کمتر به محیط زیستی با آرامش برای شهروندان اندیشیده می شود، افزود: خطرات زیست محیطی پایتخت همگی تهدیدی هستند برای انسان هایی که در این شهر زندگی می کنند. عملیات عمرانی تهران بر عملیات زیست محیطی غلبه کرده و موجب شده تا نمادهایی که برای یک محیط آرامش زندگی انسانی مهم است کمتر پرداخته شود.

این کارشناس  زیست محیطی فضای سبز با اظهار اینکه در طرح تفصیلی جدید نیز بهتر است دید توسعه پایدار و دید زیست محیطی برای بالابردن کیفیت زیستگاه انسانی به کار گرفته شود، توضیح داد: با افزایش سطح سرانه زیست محیطی و حل مشکلات بودجه ای و خدماتی برای این طرح می توان زیرساخت های اجرایی کردن مصوبات طرحی مانند این طرح و همچنین برنامه های زیست محیطی دیگر را فراهم کرد. 

وی با تاکید بر اینکه نگرانی کارشناسان محیط زیست در خصوص طرح تفصیلی جدید در رابطه با اجرایی شدن آن است، تصریح کرد:اگر مسائل شهری که برای فضای سبز طرح تفصیلی جدید تهران در نظر گرفته شده اند اجرایی شوند، گام های بلندی در راستای بهبود وضعیت زیستگاه تهران برداشته خواهد شد. 

قصریانی یادآور شد : مشکل دیگری که برای طرح تفصیلی جدید به وجود می آید این است که با ورود طرح به هر کمیسیونی ، تغییراتی روی آن انجام می شود و در آخر که به مرحله اجرا می رسد مصوباتی اجرایی خواهند شد که شاید هیچ گاه در طرح تفصیلی جدید مطرح نشده بودند بنابراین شهرداری باید  نسخه نهایی طرح را با نسخه ابتدایی آن تطابق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها