وزیر جهادکشاورزی حمایت از تولید داخل و کشاورزان را راهبرد اصلی اعلام کرد و افزود: با همکاری وزارت بازرگانی برنامه‌های خوبی برای تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان و تامین کالاهای مورد نیاز شهروندان اجرا می‌شود. صادق خلیلیان در حاشیه همایش تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی و روستایی به واحد مرکزی خبر گفت: هنوز مسوولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت ما واگذار نشده و ممکن است بعد از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن صورت گیرد که در آن صورت سازمان‌های مسوول بازار مصرف کشاورزی هم به وزارت جهادکشاورزی منتقل می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۹۸۶۷

وی همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی را در تنظیم بازار موثر و مفید خواند و افزود: در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر واردات برخی محصولات کشاورزی همزمان با برداشت داخلی گفت: از مهر سال گذشته ضوابط و مقررات واردات محصولات کشاورزی اجرایی شده و یک اصل این است که محصولات غیرضروری وارد نشود و اصل بعدی هم این که کمبود محصولات کشاورزی در خارج از فصل برداشت، وارد شود و به تولید داخل لطمه‌ای نزند.

خلیلیان درباره تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی افزود: با واگذاری اختیارات و تصدی‌ها به این تشکل‌ها می‌توانیم از تولید داخل حمایت کنیم و هم بازار محصولات کشاورزی ساماندهی می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و وام‌های بلندمدت و همچنین قرض‌الحسنه از ساماندهی تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی و روستایی بویژه در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها