استفاده از نیروی مغناطیسی برای جلوگیری‌از سکته قلبی

دانشمندان آمریکایی دریافتند که استفاده از یک میدان مغناطیسی می تواند به جای مصرف آسپرین جریان خون در رگها را روان کرده و از بروز سکته قلبی جلوگیری کند.
کد خبر: ۴۰۹۷۷۵

به گزارش مهر، محققان دانشگاه فیلادلفیا کشف کردند که با وارد کردن یک میدان مغناطیسی به رگها می توان مانع غلیظ شدن خون شد و به جریان روانتر آن در رگها کمک کرد به این ترتیب خطر بروز سکته قلبی کاهش می یاید.

این دانشمندان پس از اینکه اثرات مغناطیسم را بر روی روغنهای مختلف بررسی کردند این مکانیزم را در مورد خون انسان مورد آزمایش قرار دادند.

این محققان نمونه های مختلف خون را در حدود یک دقیقه تحت یک نیروی مغناطیسی با شدت 1.3 تسلا (برابر با نیروی مغناطیسی دستگاههای MRI) قرار دادند.

این محققان نشان دادند که امکان کاهش غلظت خون بین 20 تا 30 درصد وجود دارد. در این فرایند، نیروی مغناطیسی بر روی یونهای آهن درون گلبولهای قرمز اثر می گذارد و موجب تراکم آنها می شود.

سپس این گلبولها به سمت مرکز رگها حرکت می کنند و از نیروی جذب این ساختارها با دیوارهای رگها کاسته می شود و بنابراین خون با روانی بیشتری جریان می یابد.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "با انتخاب نیروی مغناطیسی مناسب می توان بزرگی توده گلبولهای قرمز و در نتیجه غلظت خون را کنترل کرد. این روش می تواند راهی موثر برای کنترل جریان خون باشد."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها