توسعه‌ گردشگری داخلی با این قیمت‌ها فاجعه است

اقامت در ترکیه 80هزار تومان، در شیراز 200هزار تومان

یک فعال تورهای داخلی تأکید کرد: توسعه‌ گردشگری داخلی با این قیمت‌ها و نابسامانی‌ها، یک فاجعه است.
کد خبر: ۴۰۹۳۳۶

امیرحسین جعفری به ‌عنوان مدیر بخش ایران‌گردی هلدینگ تخصصی گردشگری ایران با اشاره به افزایش 25 درصدی قیمت هتل‌های داخلی به ایسنا گفت: این افزایش نرخ در استان‌های فارس، تهران و شمال کشور اتفاق افتاده است. چرا ما که کار اصلی‌مان توسعه‌ تورهای داخلی است، باید برای سفر به کردستان و کرمانشاه 350هزار تومان بپردازیم. با این قیمت‌ها، چه کسی در این تورها شرکت می‌کند.

وی افزود: فقط حدود 200هزار تومان از این 350هزار تومان، برای هتل هزینه و بقیه‌ آن صرف حمل و نقل و تغذیه می‌شود. کار کردن در این شرایط خیلی سخت است.

این فعال تورهای داخلی گفت: پروازهای خارجی بدون هیچ مشکلی و با قیمت‌های پایین انجام می‌شوند و مردم نیز آن‌ها را ترجیح می‌دهند. چگونه است که هتل‌های کشور‌های دیگر با قیمت‌های ارزان می‌توانند امور خود را بگذرانند؟!

جعفری پاسخ به این پرسش را که چرا هتل‌های ایران با وجود کمبود مسافر و ضریب اشغال پایین همچنان به افزایش نرخ اصرار دارند؟ اظهار کرد: هزینه‌ هتل‌داری بسیار بالاست، به همین دلیل، افزایش نرخ را درخواست می‌کنند؛ ولی چون تعداد هتل‌ها کم است و مردم در هر شرایطی مجبورند از این اماکن استفاده کنند، هتل‌داران با اطمینان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

این فعال تورهای داخلی به مقایسه‌ نرخ دو هتل پنج ستاره و در یک سطح، در ایران و ترکیه پرداخت و افزود: میانگین قیمت یک شب اقامت در یک هتل پنج ستاره در شیراز 200هزار تومان است. در حالی که شما با 80هزار تومان در هتلی در ترکیه می‌توانید یک شب اقامت کنید و اتفاقا خدماتی را مانند وعده‌ غذایی کامل و تفریحات نیز عرضه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها