کمیته ای برای تسریع در اخراج منافقین تشکیل می شود

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از توافق این کمیسیون با نوری المالکی، نخست وزیر این کشور برای تشکیل کمیته‌ای به منظور پیگیری پرونده منافقین و آغاز عملیات اخراج اعضای این گروهک تروریستی از عراق خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان، حسن السنید در گفت‌وگو با خبرگزاری کردستان عراق گفت: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با نخست وزیر، نوری ‌المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نشستی داشته و با او 3 پرونده اصلی مربوط به امنیت کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده است.السنید افزود: این کمیسیون با نوری المالکی در تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری پرونده گروهک تروریستی منافقین برای اخراج هرچه سریع‌تر آنان به توافق رسیده است.
کد خبر: ۴۰۹۲۵۷

به گفته وی، این کمیته فعالیت خود را با هماهنگی میان دو دولت ایران و عراق و سران پادگان گروهک منافقین در استان دیالی انجام می‌دهد.

در همین حال، سخنگوی دولت عراق نیز خواستار خروج هیات کنگره آمریکا از عراق به دلیل اعلام موضع درباره منافقین شد.این درخواست پس از آن توسط دولت عراق به سفارت آمریکا در بغداد مطرح شد که اعضای هیات کنگره آمریکا، اظهاراتی را درخصوص پادگان اشرف بیان کردند.اعضای کنگره آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در سفارت آمریکا با موضعگیری در قبال پادگان اشرف، درخواست پرداخت غرامت به ارتش آمریکا را مطرح کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها