8 خانه دوچرخه در جنوب تهران راه اندازی می شود

شهردار منطقه 20 تهران گفت: به منظور ترویج ورزش همگانی و تشویق شهروندان به انجام فعالیت های ورزشی در سال جاری 8 خانه دوچرخه در این منطقه راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۰۸۸۹۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین در شهرری، مجتبی عبدالهی شهردار منطقه با اشاره به اینکه تاکنون 7 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ، 3 خانه دوچرخه با ظرفیتی بالغ بر 200 دوچرخه و  6 ایستگاه در این منطقه احداث شده است افزود: در سال جاری 8 خانه دوچرخه و 6 ایستگاه جدید در محلات و معابر این منطقه راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به طور رایگان از دوچرخه های موجود در خانه های دوچرخه استفاده کنند و ضمن در اختیار داشتن  قفل و وسایل جانبی ، دوچرخه های خود را در ایستگاه های موجود مستقر کنند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه نخستین مسیر دوچرخه سواری این منطقه از ایستگاه مترو شهرری تا میدان شهید مدرس در ضلع غربی  حرم حضرت عبدالعظیم (ع) طی دو سال گذشته به بهره برداری رسیده است، افزود:ایستگاه مبدأ این پیست در ورزشگاه مدرس و مجاورت ایستگاه متروی شهرری قرار دارد و میدان مدرس نیز در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ایستگاه مقصد معرفی شده است و طول این مسیر حدود 2.5 کیلومتر است که با نوار سبز رنگ و تصویر دوچرخه در حاشیه خیابان مشخص شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه اجرای این طرح فرصت مناسبی است برای اینکه اهالی منطقه، رکاب زدن را در فضایی ایمن و مناسب تجربه کنند خاطر نشان کرد:دومین پیست دوچرخه سواری این منطقه در محوطه بوستان قدیمی دانش قرار دارد که با توجه به عدم تداخل این مسیر با معبر سواره رو و وجود درختان انبوه در این نقطه ، این مسیر مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

عبدالهی در ادامه از احداث مسیر دوچرخه سواری ویژه کودکان  خبر داد و افزود: این پیست به طول 300 متر در بوستان ترافیک واقع شده است و دانش آموزان می توانند با هماهنگی مدیران و مربیان مدارس  از امکانات این مرکز استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها