صالحی:

بحرین آماده باشد طرح پیشنهادی خود را اعلام می‌کنیم

وزیر خارجه کشورمان در خصوص طرح پیشنهادی ایران برای حل مسئله بحرین با بیان اینکه در حال رایزنی هستیم، گفت: هر زمان بحرین آمادگی خود را اعلام کند، طرح پیشنهادی خود را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۸۷۷۸

علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان امروز یکشنبه در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع بحرین اظهار داشت: ما در رایزنی‌های مختلف هستیم و هر وقت آمادگی‌شان را اعلام کنند ما آمادگی خود را برای پیشنهاد طرح اعلام می‌کنیم.

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعمال تحریم‌های آمریکا علیه مقامات سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی، با بیان اینکه سالهاست این تحریم‌ها ادامه می‌یابد و چیز جدیدی نیست، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اقدامی را در این ارتباط انجام و تعدادی از اسامی سران کشورهای غربی که تخلفات آنها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت مواد مخدر و دیگر زمینه‌ها مبرهن و روشن شده به عنوان کسانی که در این زمینه مجرم هستند اعلام کرده است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین آمریکا را تنها استفاده کننده از سلاح هسته‌ای برشمرد که الان به پرچمدار عدم اشاعه مبدل شده و این را از تناقضات عصر کنونی دانست.
وی ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت را سیاستی دوگانه خواند و افزود: آمریکا و کشورهای غربی این موضوع را سیاسی کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که کنوانسیونی مشابه کنوانسیون خلع سلاح شیمیایی و میکروبی برای سلاح‌های هسته‌ای نیز به وجود بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها