سایه خبر

ایران ستیزی اوباما تمامی ندارد

رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به سبب پافشاری بر حقوق مشروع هسته‌ای‌اش خبر داد.باراک اوباما در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان‌ در اظهاراتی خصمانه گفت: به دلیل ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور وجود دارد.به گزارش مهر و به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران اظهار کرد: ما موافق برنامه هسته‌ای ایران هستیم، ولی خودداری تهران از آغاز مذاکرات یک نگرانی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۰۸۶۲۰

اوباما افزود: ما در این زمینه موافقیم که اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود بار دیگر اعلام کند ایران به تعهدات بین‌المللی عمل نکرده، آن گاه باید گام‌های محکم‌تری در مقابل تهران برداریم که یکی از آنها اعمال تحریم‌های جدید است. این گفته‌ها در حالی است که تحریم‌ها تاکنون هیچ تاثیری بر اراده مردم ایران و ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نداشته است.

اعضای هیات موسس دانشگاه ایرانیان

خبرگزاری مهر نوشت: وزارت علوم در پی انتشار اخباری درباره راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان اطلاعیه‌ای صادر و تأکید کرد بر اساس آخرین اطلاعات، تعدادی از معاونان رئیس جمهور، وزرا و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز به عنوان اعضای هیأت موسس در این دانشگاه به وزارت علوم پیشنهاد و معرفی شده‌اند.

انتشار خبری مبنی بر ارائه مجوز تاسیس دانشگاهی به اسفندیار رحیم مشایی،‌ هرچند تا پیش از این رسما تایید نشده بود، اما بازتاب‌های منفی در سطح نمایندگان داشت به گونه‌ای که برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از احضار وزیر علوم به این کمیسیون خبر دادند و خواستار شنیدن توضیحات کامران دانشجو درباره اعطای این مجوز شدند.

دیدار هیات ایرانی با نصرالله

اعضای هیات ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.به گزارش فارس و به نقل از الانتقاد نت، در این دیدار غلامعلی حدادعادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کشورمان ریاست این هیات را به عهده داشت. تعدادی از دانشمندان علوم دینی و غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران در بیروت نیز در این نشست حاضر بودند.

هیات ایرانی در این دیدار جهاد مقاومت اسلامی و دستاوردهای آن در لبنان را با اهمیت دانسته و تاکید کرد: موضع سران و ملت ایران براساس حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه و بویژه در لبنان و فلسطین است. سیدحسن نصرالله و هیات مذکور در این دیدار همچنین آخرین تحولات سیاسی منطقه را در عرصه‌های عربی و اسلامی و بویژه موضوع فلسطین مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط با آمریکا به خاطر ایران

ونزوئلا در پی اعمال تحریم‌های آمریکا علیه یک شرکت نفتی این کشور به خاطر صدور بنزین به ایران، روابطش را با واشنگتن قطع کرد. به گزارش پرس تی وی و به نقل از پایگاه اینترنتی اگزمینر، یک مقام عالی‌رتبه در دولت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا این خبر را اعلام کرد.همچنین به‌گفته نیکلاس مادورو، وزیر امور خارجه ونزوئلا، ازسرگیری روابط با ایالات متحده غیرممکن خواهد بود.آمریکا سوم خرداد تحریم‌هایی را علیه شرکت بزرگ نفتی پترولئوس ونزوئلا به دلیل صدور بنزین و دیگر محصولات نفتی به ایران اعمال کرد.به موجب تحریم‌های تازه وضع شده ازسوی آمریکا، شرکت نفت ونزوئلا از تمامی قراردادهای دولت آمریکا، تامین مالی از سوی ایالات متحده در بخش صادرات و واردات و دریافت مجوز صادرات فناوری‌های حساس، منع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها