علی اکبر ولایتی :

ایران تاثیر به سزایی بر جهان اسلام و غرب داشته است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران حرکتی بسیار مهم در جامعه کنونی به شمار می‌آید، گفت: ایران تاثیر به‌سزایی بر جهان اسلام و غرب داشته است.
کد خبر: ۴۰۸۶۰۶

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این مطلب، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افق جدیدی را به سوی بشریت گشوده و با به چالش کشیدن تئوری‌های خیالی جان‌های بشریت را به نور اسلام زنده کرد و حیاتی دوباره بخشید.

وی به پیشرفت روزافزون اسلام و گسترش و ترویج موج بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و افزود: بیداری اسلامی به عنوان یک پدیده متاثر ازنهضت فکری جمهوری اسلامی ایران باعث شکست‌ سیاست‌های استعماری شده است.

ولایتی یکی از آسیب‌ها و خطرات پیش‌روی نهضت بیداری اسلامی را دامن زدن به جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای در درون جهان توسط دشمن عنوان و تصریح کرد: دشمنان مسلمانان از جمله آمریکا در تلاشند تا با افزایش فشارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی به آنها و همچنین تجزیه کشورهای اسلامی، تحمیل جنگ و از بین بردن حکومت‌های مردمی از این پیشرفت‌ها جلوگیری کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که قرن حاضر، قرن بیداری اسلامی جهان اسلام است، اذعان کرد: مسلمانان برای این‌که بتوانند در عرصه جهانی حضور فعال داشته باشند و با تکیه بر توانمندی‌های موجود نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین خط و مشی جهانی ایفا نمایند، باید از خواب غفلت بیدار شده و با کنار زدن قدرت‌های پوشالی و نقش برآب کردن نقشه‌های استعماری آنها، زمینه‌های تحقق آرمان‌های اسلامی را در سطح جهانی فراهم آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) برای نخستین بار برای تاسیس یک حکومت اسلامی به معنای خاص و ویژه اقدام کرد و موفق هم شد. اگر ایشان دست به این اقدام نمی‌زدند، شاید هیچگاه شاهد تسلط گفتمان بیداری اسلامی به دیگر گفتمان‌ها نبودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها