چهره‌ها و حادثه‌ها

حضور در بیت امام، باور کردنی نبود

سیدمحمد پنجعلی (متولد آذر 1334 در تهران) فوتبالیست بازنشسته و مربی فوتبال است. او برای باشگاه‌های فتح تهران، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است. وی 45 بازی ملی در کارنامه دارد. پنجعلی یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است و سابقه حضور در جام جهانی 1978 در آرژانتین را دارد. او مدت زیادی در تیم‌های مختلف مربیگری کرده، اما بیشتر به عنوان کارشناس در رسانه‌ها مطرح بوده است.
کد خبر: ۴۰۸۵۳۳

پنجعلی درباره مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش می‌گوید: در یکی از روزهای اسفند 1360 و در یک روز تاریخی همراه تعدادی از بازیکنان تیم‌های شاهین، منتخب تهران و پرسپولیس به بیت امام خمینی(ره) رفته و با این شخصیت بزرگ دیدار کردیم.

البته ابتدا قرار بود در حسینیه جماران به دیدار امام مشرف شویم؛ اما به این دلیل که هوا بیش از اندازه سرد بود، با درخواست حضرت امام در اتاق شخصی وی با ایشان دیدار کردیم. اتاقی که در جوار حسینه بود، در آن روز میزبان حضور ورزشکارانی بود که به دیدار امامشان رفته بودند. مدافع سابق تیم ملی تصریح کرد: اتاقی که در آن حضور داشتیم، خیلی گرم‌تر از حسینیه نبود، اما گرمای حضور امام و صفا و صمیمیت و همچنین بحث ساده زیستی ایشان باعث می‌شد تا این سرما رنگ ببازد.وی یادآور شد: برای ما که آن روز در بیت حضور داشتیم، هنوز باورکردنی نبود که امام خمینی(ره) را از نزدیک می‌بینیم. خیلی از بازیکنان هنوز باور نداشتند در جوار امام هستند. سال‌ها برای دیدن وی لحظه شماری می‌کردم، چرا که در آن روزها صحبت از ایشان در همه محافل زیاد بود.

پنجعلی درباره امکان دیدار فوتبالیست‌ها با حضرت امام گفت: بازیکنان در آن سال‌ها علاقه زیادی داشتند تا ایشان را از نزدیک ملاقات کنند. به این دلیل کاظم رحیمی، بازیکن و مربی سابق شاهین که در قم با حاج سیداحمد خمینی، فرزند امام دوست و همبازی بود و با وی ارتباط صمیمی و نزدیکی داشت، این درخواست را مطرح کرد که خوشبختانه مورد قبول واقع شد تا در یک روز سرد زمستانی راهی بیت ایشان شویم.

مدافع سابق تیم ملی در مورد صحبت‌های امام خمینی در این جلسه تاکید کرد: امام ابتدا با جمله معروف «من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم» صحبت‌های خود را آغاز کردند و سپس به بیان جایگاه ورزشکار در جامعه پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها