پیشنهاد جدید مجلس برای ملاک تعیین نرخ دیه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای تعیین معقول دیه و مطابق با توانایی مردم، نامه‌هایی را برای رئیس قوه قضاییه ارسال کرده است، گفت: مجلس به دنبال این است که به جای شتر مقیاس‌های دیگری از جمله نقره در تعیین نرخ دیه ملاک قرار گیرد. ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با فارس، ضمن بیان این مطلب که بررسی اجرای دیه 90 میلیون تومانی همچنان در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد، افزود: با به تعویق افتادن اجرای این نرخ هنوز تجدیدنظری از سوی قوه قضاییه اعمال نشده و نمایندگان درصدد هستند از طریق جلسه با مقامات قضایی تصمیم کارآمدی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۴۰۸۳۹۴

در این خصوص مرکز پژوهش‌های مجلس با تحقیقات مؤثر خود، مساعدت‌های لازم را نیز انجام خواهد داد. فتحی‌پور با اشاره به این‌که مجلس برای حل مشکل مذکور کاملا مصر است، افزود: البته باید از اقدام بجای ریاست محترم قوه قضاییه نیز در این ارتباط تقدیر کرد.

وی ضمن تأکید بر این‌که مجلس در روند بررسی تعیین نرخ دیه به دنبال افزایش دو برابری نرخ دیه نیست، گفت: به عقیده نمایندگان مجلس، نرخ دیه نباید یکباره به دو برابر افزایش پیدا کند زیرا مردم قادر به پرداخت حق بیمه‌ها نخواهند بود و حتی شرکت‌های بیمه نیز در ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریان خود با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها