سرهنگ النقی پور خبر داد:

انهدام 10 باند قاچاق کالا در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی از متلاشی و منهدم شدن 10 باند قاچاق کالا در سطح استان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۲۸۴

به گزارش مهر، سرهنگ رسول النقی پور در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این راستا 32 نفر از اعضای باند دستگیر شده و 64 فقره جاسازی انواع قاچاق و 62 فقره انبار و دپوی کالای قاچاق نیز کشف شده است، افزود: امسال جاسازی قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 700 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه از قاچاقچیان را 57 میلیارد ریال عنوان کرد و با بیان اینکه در این راستا 447 مورد عملیات منجر به کشف انجام، 502 نفر دستگیر و 384 دستگاه خودرو توقیف شده است، اظهار داشت: همچنین طی این مدت یکهزار و 28 مورد انواع سرقت از جمله سرقت از منزل، مغازه، خودرو، جیب ‌بری، کیف ‌قاپی، احشام و ...کشف شده که نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش کشف را نشان می ‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون با افزایش کشفیات مشروبات الکلی در مرزبانی به میزان 45 درصد مواجه بودیم ، افزود: با توجه به کنترل مرزها اکنون این کالای ممنوعه به صورت محموله‌های گسترده نبوده و در سطح خرد به کشور قاچاق می‌ شود.

سرهنگ النقی پور با اشاره به موارد دیگر کشف شده طی این مدت بیان داشت: دو هزار و 442 دستگاه انواع ماهواره، 17 هزار و 766 حلقه نوار و یک میلیون و 65 هزار و 101 پلاکت سیگارت که از میزان 304 هزار و 264 پاکت توسط مرزبانی و بقیه توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

این مسئول کشف و ضبط شش هزار و 346 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را از دیگر کشفیات پلیس آگاهی برشمرد و اظهار داشت: این اقلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94 درصد افزایش یافته است.

کشف 50 کیلو پیش‌ ساز مواد مخدر در سردشت

رئیس دایره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هم در این نشست از کشف و ضبط 50 کیلوگرم پیش ‌ساز مواد مخدر طی دو هفته گذشته در سردشت خبر داد و افزود: به دنبال وصول اخبار و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت دو نفر سودجو در امر قاچاق پیش‌ ساز مواد مخدر صنعتی در سردشت دستگیری این دو نفر در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ علی جدیدی اظهار داشت: با پیگیری ماموران معلوم شد این دو نفر در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و پیش ‌سازهای مواد مخدر صنعتی را به صورت مخفیانه در منزل خود نگهداری و سپس اقدام به قاچاق آنها می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اخذ دستور قضایی برای ورود به منزل این دو متهم گفت: اکیپی متشکل از عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر، آگاهی و کلانتری 11 شهرستان سردشت به محل اعزام و در بازرسی از منزل این دو متهم، 50 کیلو و 400 گرم پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط شد.

جدیدی با اشاره به اینکه از این میزان ماده کشف شده 45 کیلوگرم ماده پیش ‌ساز و پنج کیلوگرم قرص پیش ‌ساز مواد مخدر بود ادامه داد: همچنین طی این مدت ماموران موفق به دستگیری کیف‌ قاپ حرفه‌ای در ارومیه شدند.

وی با بیان اینکه به دنبال اعلام شکایت خانمی مبنی بر کیف ‌قاپی از وی توسط یک موتور‌سوار مراتب به طور جدی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت بیان داشت: در این راستا با فعال کردن منابع خبری و مراقبتهای ویژه و اطلاعات ارائه شده از سوی شاکی، سارق کیف ‌قاپ با مشخصات معلوم دستگیر و به مقر پلیس آگاهی دلالت داده شد.

شناسایی و متلاشی شدن باند اغفال زنان و دختران در بوکان

رئیس دایره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از شناسایی و متلاشی شدن یک باند اغفال زنان و دختران در شهرستان بوکان طی هفته گذشته خبر داد و بیان داشت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و اعلام منابع خبری باندی که در زمینه اغفال زنان و دختران در بوکان فعالیت می کرد شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران پس از مراقبت های شبانه روزی و تحت نظر قرار دادن یکی از عاملان اصلی این باند محل فعالیت آنان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه وارد محل شده و سه نفر از عاملان این باند را دستگیر کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه متهمان از افراد اغفال شده فیلمبرداری و از این طریق اقدام به اخاذی می کردند، ادامه داد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها