مسلمی نائینی خبر داد:

اعطای 300 بورس بلندمدت خارج از کشور

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی این وزارتخانه برای اعطای بورس بلندمدت خارج به 300 نفر دانشجوی واجد شرایط در سال 90 خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۲۳۱

حسن مسلمی نائینی روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: در سال گذشته نیز با اینکه آمادگی اعزام 200 نفر برای بورس های بلندمدت را داشتیم اما تنها تعداد 129 نفر به این بورس ها اعزام شدند.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمار اعطای بورس های کوتاه مدت شش ماهه خارج به دانشجویان ایرانی در سال 88 را 400 نفر و این آمار در سال 89را بیش از 700 نفر عنوان کرد و با اندک خواندن میزان این بورس ها، ابراز امیدواری کرد با سهمیه هایی که از طرف وزارت علوم در اختیار دانشگاهها قرار داده شده است این آمار در سال جاری، حداقل به 900 نفر برسد.

مسلمی درباره علت تکمیل نشدن ظرفیت بورس خارج وزارت علوم توضیح داد:برخی از دانشجویان نسبت به تحصیل در خارج از کشور اطلاعات لازم ندارند و ممکن است برخی محدودیت ها از جمله اینکه نمی توانند از همه دانشگاههای خارجی، پذیرش بگیرند آنها را از گرفتن بورسیه منصرف کند.

وی یادآور شد: وزارت علوم برمبنای ضوابط و مقررات موجود از افرادی که بورس دریافت می کنند یک سری تعهدات خاص می گیرد که ممکن است برخی از دانشجویان، مایل به دادن تعهد نباشند و در نتیجه از بورس شدن، استقبال نکنند.

مدیرکل بورس وزارت علوم با یادآوری اینکه نداشتن اطلاعات لازم و وجود ابهام درمورد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، یکی از دلایل تردید برخی دانشجویان برای گرفتن بورس خارج به شمار می رود، گفت: وزارت علوم با هدف شفاف سازی و ایجاد ذهنیت صحیح برای متقاضیان دریافت بورس، برای نخستین بار اقدام به برگزاری یک جلسه توجیهی در اسفندماه 89 کرد که در این جلسه با حضور مسوولان فرهنگی، کنسولی، علمی و آموزش عالی به پرسش های شرکت کنندگان پیرامون مسایل مختلف از جمله اولویت های فناوری کشور، راهکارهای مقابله با مشکلات و آسیب های روحی و اجتماعی در خارج و استفاده از ظرفیت های موجود در محیط های علمی داخل و خارج کشور پاسخ داده شد.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمان آغاز فرآیند ثبت نام دانشجویان متقاضی دریافت بورس خارج سال 1391 وزارت علوم را از آبان ماه امسال عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها