متخصصان علوم پزشکی در بزرگترین دستاورد خود پس از 20 سال مطالعه در زمینه درمان سرطان تخمدان موفق شدند داروی جدیدی را شناسایی کنند که طول عمر بیماران مبتلا به این سرطان را تا هشت ماه افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۷۶۷۰

به گزارش ایسنا، پزشکان انگلیسی دریافته‌اند که این دارو موسوم به «آواستین» که برای درمان سرطان‌های سینه و روده مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند برای مقابله با سرطان تخمدان نیز مفید باشد.

این بیماری قاتل خاموش نام گرفته است چون اغلب در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد و در 80 درصد از موارد تا رسیدن به مراحل پیشرفته و خطرناک تشخیص داده نمی‌شود. در حال حاضر تنها راه درمان این سرطان جراحی و در پی آن شیمی درمانی است.

دکتر آنوین جونز، مدیر اجرایی موسسه سرطان تخمدان تارگت در این باره اظهار داشت: این یافته حائز اهمیت است چون برای اولین بار نشان می دهد که می‌توان به درمان این سرطان و کنترل آن در آینده امیدوار بود. این دارو روی بیش از 1500 زن در سراسر اروپا آزمایش شد که همگی به نوع پیشرفته این سرطان مبتلا بودند. پیش بینی می شود که در صورت تایید قطعی تا پیش از پایان امسال این دارو برای کنترل سرطان تخمدان نیز در دسترس بیماران قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها