فروزنده اعلام کرد:

افزایش تولید محصولات سرب و روی در سال 89

مدیرعامل گروه توسعه معادن روی گفت: تولید محصولات سرب وروی شرکت توسعه درسال89 و در مقایسه با عملکرد سال88 رشد قابل توجهی یافته است.
کد خبر: ۴۰۷۶۵۵

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم فروزنده مدیرعامل گروه توسعه معادن روی در مجمع عادی این شرکت با بیان این مطلب اظهار داشت: تولید شمش روی توسعه معادن در سال 88، 66 هزار تن بود که این رقم در سال گذشته به 89هزارتن رسید.

وی همچنین درخصوص تولید کنستانتره سرب و روی بیان کرد: در سال 88 تولید کنستانتره روی 448 هزارتن بود که این رقم درسال گذشته به 528هزارتن افزایش یافت همچنین کنستانتره سرب نیز ازتولید 19هزارتنی سال88 به 28هزارتن درسال گذشته رسیده است.

فروزنده افزود: نکته قابل توجه دیگرتولید93هزارتن اسید سولفوریک درسال گذشته برای استفاده درکارخانه های گروه بود، درحالیکه درسال 88 اساسا تولیدی دراین زمینه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه درسال 88 مجموع فروش شمش سرب، روی، کنستانتره روی وکنستانتره سرب 200میلیارد تومان بود که این رقم درسال گذشته به 210میلیارد تومان افزایش یافت، عنوان کرد: درسال 88 سود عملیاتی گروه 26میلیارد تومان بود که درسال گذشته این رقم به 42میلیارد تومان ارتقا یافت.

به گفته فروزنده همچنین درباره بازده دارایی های شرکت که درسال 87 با 10درصد زیان مواجه بودیم، توانستیم به ترتیب درسالهای 88 با 16درصد مثبت ودرسال 89، بازده دارایی ها را با 19 درصد مثبت به پایان برسانیم.

مدیرعامل گروه توسعه معادن روی ادامه داد: سود دهی گروه درسال87 معادل 134ریال برای هرسهم بود که این مقداردرسال 88 به 243ریال و درسال گذشته به 359 ریال افزایش یافت، درآمد خالص میزان فروش گروه در سال های 88 و89 به ترتیب 200و230میلیارد تومان بوده است.

وی درادامه درخصوص اتخاذ رویکرد جهادی در گروه گفت: اتخاذ رویکرد جهادی ازجمله مواردی است که امسال درجهش تولیدی وتدوین استراتژی یک ساله مدنظر مدیران گروه است که با این رویکرد واستفاده ازتکنولوژی های روز دنیا برای کاهش مصرف سوخت خواهیم توانست به افزایش بهره وری درگروه دست یابیم.

به گفته فروزنده خرید دوکارخانه تولید اسید سولفوریک برای تامین اسید مورد نیاز کارخانجات گروه، شناسایی تکنولوژیهای نوظهور و مذاکره با صاحبان آن درجهان که بعضی ازآنها منجر به قرارداد اولیه شده، پی گیری احداث نیروگاه های کوچک درمجموعه شرکتهای گروه، فعال کردن شرکتهای اقماری گروه و رساندن آنها به تولید، خرید20درصدی سهام شرکت کارگزاری معیارسهام وخرید 15درصدی شرکت بیمه اعتماد مهروخرید سهام شرکت حمل ونقل مهردرراستای توسعه خدمات وهم افزایی و....همگی ازجمله موفقیتهایی است که علی رغم وضعیت پر نوسان بازاروعدم تحویل مواد اولیه متناسب با ظرفیت تولید در سال گذشته توسط این شرکت صورت پذیرفت.

وی در رابطه با وضع صادرات گروه در سال گذشته و امسال گفت: به رغم تمامی تحریمها صادرات مناسبی را در سال گذشته تجربه کردیم، در سال جاری نیز پیش بینی صادرات 70 الی 80 در صدی محصولات خود را داریم که با اقدامات صورت گرفته طرفهای خارجی مشخص گردیده و مبادلات مالی به درستی صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها