نکته روز

فوتبال ما باید متحول شود نه کرش

کارلوس کرش سرمربی پرتغالی تیم ملی به درستی می‌گوید برای تغییر دادن فوتبال ایران به تهران آمده است نه این ‌که بخواهد در این مسیر خودش تغییر کند و با هر شرایطی کنار بیاید. کرش که هیچ فکر نمی‌کرد سفر تدارکاتی تیم ملی امید به کی‌یف برای انجام دیدار دوستانه با اکراین بسادگی و به دلیل حل نشدن مشکل خروجی چند نفر از بازیکنان جوان این تیم لغو شود، با دلخوری از این مساله حالا بهتر از قبل می‌تواند تشخیص دهد که همه شرایط نمی‌تواند مطابق میلش باشد و برای همین نیز باید کمی در پیشبرد برنامه‌ها و اهدافش خویشتن داری به خرج دهد. البته حالا که تیم امید در اولین برنامه تدارکاتی‌اش به بن‌بست خورد، درمی‌یابیم که سرمربی پرتغالی از پیش فکر چنین مسائلی را کرده بود که مسوولیت مستقیم تیم امید را نپذیرفت.
کد خبر: ۴۰۷۲۵۵

درک بیشتر این مساله زمانی حاصل می‌شود که به این جمله کرش خوب توجه کنیم که گفته است: من امیدوارم تیم امید ایران موفق شود، اما اگر موفق هم نشدیم مردم بدانند که تقصیر ما نیست و امیدوارم مسوولان درس بزرگی گرفته باشند.

بازی دوستانه با اکراین در شرایطی لغو شد که تیم امید 29 خرداد و دوم تیر باید در جریان 2 دیدار رفت و بر گشت با عراق، بخت خود را برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی المپیک بیازماید و یک غفلت و ندانم کاری در این مسیر می‌تواند انتظار امیدها را برای المپیکی شدن، 40 ساله سازد.افسوس و تاسف ما زمانی از لغو این سفر دوچندان می‌شود که می‌شنویم فدراسیون فوتبال تعامل لازم را با تربیت بدنی نیروهای مسلح انجام نداده است، چه در غیر این صورت و با توجه به تفاهمنامه سازمان ورزش و تربیت بدنی نیروهای مسلح، نباید دیگر مشکلی از بابت مشکل خروجی بازیکنان مشمول، تیم‌های ملی ما را تهدید کند. یقینا باید به کارلوس کرش حق داد که از شنیدن دلیل لغو سفر تیم امید به اکراین، متعجب و بهت زده شده و به فکر فرو برود. به هر صورت و در شرایطی که چندی پیش علی کفاشیان گفته بود اگر تیم امید به المپیک نرود هم فدراسیون مقصر است و هم کارلوس کرش، باید به رئیس فدراسیون یادآور شویم که این مساله در درجه اول به خود فدراسیون فوتبال برمی‌گردد نه کارلوس کرشی که قرار است فقط بر کار تیم امید نظارت کند و تازه نمی‌داند که برنامه‌ریزی‌هایش راجع به این تیم، فعلیت خواهد یافت یا خیر. به هر حال اگر می‌خواهیم از حضور این مربی شناخته شده دنیای فوتبال نهایت استفاده را داشته باشیم، باید تمام ابزار و امکانات را در اختیارش قرار دهیم و صرفا نخواهیم پشت نام او پنهان شده و به نوعی کم‌کاری‌ها را توجیه کنیم. به هر حال با حضور او قرار است فوتبال ایران متحول شود، نه این‌ که او نیز بعد از یک مدت همرنگ فوتبال ما شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها