راهیابی دوباره ناپولی به لیگ قهرمانان

ناپولی همپا با پالرمو و اودینزه از آن دست تیم‌ها بوده که در یکی دو فصل اخیر لیگ فوتبال ایتالیا به نتایجی بهتر از آنچه تصور می‌شد، رسیده و امسال حتی مدعی جدی عنوان نایب‌قهرمانی کالچو بوده است. براساس قواعد سال‌های اخیر یوفا هر سه تیم نخست جدول «سری A» به طور مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه می‌یابند و تیم چهارم راهی دور سوم مقدماتی این رقابت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۲۳۷

در فاصله فقط 2 هفته به پایان فصل جاری، رسیدن ناپولی به حداقل رتبه سوم در پی 2 «بزرگ» شهر میلان محرز شده و رقابت لاتزیو، اودینزه و رم بر سر رتبه چهارم و به تبع آن سهمیه چهارم لیگ قهرمانان قاره داغ و نزدیک بوده است. مربیگری موفقیت‌آمیز والتر ماتزاری در ناپولی از دلایل اصلی احیای تیمی بوده که بعد از جدایی دیه‌گو مارادونای معروف و آرژانتینی از آبی آسمانی‌های شهر ناپل در اوایل دهه 1990، دیگر به دوران اوجش بازنگشت و به همین سبب 20 سال بعد از رفتن مارادونا هنوز عکس‌های او در سطح شهر به عنوان نماد یک عصر شیرین از دست رفته، اینجا و آنجا نصب بوده و خودنمایی می‌کند. نمایش عالی ناپولی در فصل جاری نشان از شکوهی تازه ـ ولو کوچک‌ترـ در سن‌پائولو داشته و گل‌های ادینسون کاوانی اروگوئه‌ای که پیروزی‌های تازه را به ارمغان آورده، طرفداران مسن‌تر ناپولی را به این باور رسانده که هرچند تکرار افتخارات عصر مارادونا ـ 2 اسکودتو و یک جام یوفا ـ غیرممکن است، اما می‌توان مثل این فصل محکم و موفق بود و از حداقل شرایط حداکثر بهره را گرفت.

ماتزاری ماندنی شد

کسب 22 برد در 36 هفته نخست «سری A» و در حالی که فقط یکی دو هفته از فصل جاری مانده و رتبه سومی ناپولی و به تبع آن شرکتش در دوره بعدی لیگ قهرمانان حتمی شده، شاهکار ماتزاری و شاگردانش تلقی شده است. این مسائل باعث شده ماتزاری از انتقال به تیم نامدار یوونتوس در پایان فصل جاری منصرف شود تا فصل بعد حضور در لیگ قهرمانان اروپا را همراه با مردان ناپولی تجربه کند. این چیزی است که در حرف‌های مورگان دوسانتیس هم می‌توان حس کرد.

دروازه‌بان ملی‌پوش ناپولی می‌گوید هیچ چیز شیرین‌تر از حضور در جام قهرمانان قاره و تقابل با امثال منچستریونایتد، تیمی که امسال برای سومین بار در 4 سال اخیر فینالیست این پیکارها شده، نیست و او و یارانش برای این مهم بی‌تابی می‌کنند. دوسانتیس که در سال‌های اخیر در پست دروازه‌بانی زیر سایه امثال بوفون و امه‌لیا قرار داشته و بارها به اردوی ملی دعوت شده، می‌گوید هرچند در اواخر فصلی طولانی قرار داریم و بزودی کالچو به مدت 3 ماه تعطیل خواهد شد، اما ناپولی باید از حالا مهیای حضور در لیگ قهرمانان اروپا شود و تمرینات ویژه و متفاوتی در این راه داشته باشد.

باور نکردنی

حتی راهیابی صرف به لیگ قهرمانان اروپا و کسب رتبه سوم کالچو در این مسیر افتخاری بزرگ برای تیمی محسوب می‌شود که در شروع فصل جاری هیچ‌کس به آن نمی‌اندیشید و آن را باور نداشت.

اهمیت کار ناپولی زمانی بیشتر جلوه می‌کند که در نظر بگیریم امثال رم، یوونتوس و فیورنتینا در جدول رده‌بندی فصل جاری کالچو زیردست این تیم قرار گرفته‌اند و در میان آنها یووه و فیورنتینا به کلی بخت حضور در این مسابقات را از دست داده‌‌اند و می‌کوشند لااقل به دوره بعدی لیگ اروپا (جام یوفای سابق)‌ راه یابند.

Mirror / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها