کلاهبرداری میلیاردی از بیمه با تصادف‌های ساختگی

مدیرکل بیمه ایران از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای که با ایجاد تصادف ساختگی در شهرستان قائمشهر در استان مازندران از بیمه یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.به گزارش ایرنا، محمدباقر طبیعی‌نژاد، مدیرکل بیمه ایران در حاشیه بازدید از شعبه مرکز بیمه شهرستان قائمشهر با اشاره به دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری از بیمه گفت: چندی پیش بازرسان بیمه در بررسی پرونده افرادی که در پی تصادف و دریافت خسارت به چند شعبه مرکز بیمه در شهرستان قائمشهر مراجعه کرده بودند، متوجه شدند برخی از کروکی‌های محل تصادف ساختگی است.
کد خبر: ۴۰۷۱۸۰

طبیعی‌نژاد اضافه کرد: با استعلام از سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی معلوم شد، چنین کروکی‌هایی صادر نشده و نام مالکان خودروهای تصادفی نیز در مرکز پلیس به ثبت نرسیده است.با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات مشخص شد افراد دیگری نیز با مدارک همان خودروهای تصادفی، چندی پیش به مراکز بیمه مراجعه و خسارت دریافت کرده‌اند.وی یادآور شد: تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه یافت تا این‌که اعضای این باند که از افراد حرفه‌ای و سابقه‌دار بودند، در پی چندین عملیات پلیسی در قائمشهر شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان با اعتراف به تهیه مدارک و کروکی‌های جعلی تصادف‌های رانندگی گفتند از سال 81 تاکنون در این زمینه به کلاهبرداری و اعمال مجرمانه‌شان ادامه داده‌اند.

در عین حال معلوم شد، اعضای این باند در مدت 9‌سال، یک میلیارد تومان از شعبه‌های مختلف بیمه ایران کلاهبرداری کرده‌اند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی در زندان به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند تبهکار ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها