فدراسیون بین المللی فوتبال:

نحوه انتخاب میزبان های جام جهانی تغییر کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با تصویب قانون جدیدی، نحوه انتخاب میزبان های جام جهانی را تغییر داد.
کد خبر: ۴۰۷۱۰۱

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون جدید که در شصت و یکمین کنگره فیفا در زوریخ با موافقت 176 عضو به تصویب رسید، از این پس میزبان های جام جهانی به جای اینکه توسط 24 عضو کمیته اجرایی فیفا انتخاب شوند، توسط 208 عضو این فدراسیون برگزیده خواهند شد.

تغییر این قانون از جمله پیشنهادات سپ بلاتر رییس فیفا پیش از آغاز کنگره این فدراسیون در روز چهارشنبه و در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در نهاد حاکم بر فوتبال جهان بود.

بلاتر در این باره اظهار داشت: انتخاب همزمان میزبان های دو جام جهانی 2018 و 2022 موجی از انتقادها را در پی داشت که هنوز هم ادامه داد. برگزاری مسابقات جام جهانی نه فقط به دلیل ارزش اقتصادی بلکه به دلایل سیاسی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: باید به فدراسیون ها قدرت بیشتری داده شود. اعضای کمیته اجرایی می تواند فهرستی از نامزدها را انتخاب کنند و بدون اینکه نظری بدهند، وظیفه انتخاب میزبان را به کنگره بسپارند.
بنابراین گزارش، میزبان بعدی جام جهانی در سال 2026، در سال 2018 انتخاب خواهد شد اما پیش از آن آخرین دوره ریاست بلاتر به پایان رسیده است.

تا سال 1974 کنگره فیفا میزبان های جام جهانی را انتخاب می کرد اما از آن زمان به بعد این قدرت به کمیته اجرایی داده شد و میزبان جام جهانی 1986 توسط این کمیته انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها