طی 2 سال اخبر

بیش‌از2میلیون نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند

سردار علی فضلی گفت: طی دو سال گذشته 2 میلیون و 919 هزار نفر از مناطق عملیاتی ایران بازدید کرده‌اند که قریب به 80 درصد این جمعیت برای بار اول به این سفر آمده بودند.
کد خبر: ۴۰۶۶۶۷

به گزارش مهر ، مراسم رونمایی از کتاب «حماسه الوند» روایت تصویری از نقش استان همدان در دفاع مقدس ، عصر سه‌شنبه 10 خرداد با حضور سردار علی فضلی ، جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ، حمیدرضا حاجی ‌بابایی وزیر آموزش و پرورش ، سردار امیر بالار معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و محمدحسین حیدری سرپرست انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.

حیدری گفت: 6 سال پیش اولین جرقه‌های تولید این کتاب زده شد. چند سال پیش هم نمایشگاه عکسی در همدان برپا شد که موجب تشویق ما برای چاپ کتاب شد. فعالیت‌های جدی چاپ کتاب هم با راهنمایی‌های سردار حسام از 3 سال پیش پیگیری شد. بعد از آماده‌سازی نسخه نهایی، کار مورد پسند ما واقع نشد. بنابراین بیش از 60 درصد کتاب تغییر کرد.

وی گفت: یک میلیون و 200 هزار فریم از انقلاب و دفاع مقدس در گنجینه عکس انجمن عکاسان دفاع مقدس وجود دارد که در حال از بین رفتن و نابودی بودند، اما این عکس‌ها را اسکن کرده و محفوظشان کردیم. امیدوارم بین نهادها تعامل و همکاری بیشتر شود تا آثار مربوط به دفاع مقدس از این تخریبی که گریبان‌گیرشان شده است، نجات پیدا کنند.

در ادامه عباس میرهاشمی به بیان سخنانی درباره چگونگی تولید کتاب «حماسه الوند» پرداخت. سردار فضلی نیز در این برنامه گفت: چنین کار بزرگ و عمیقی، دارای پشتوانه‌ای چون آن حماسه‌های عظیم زمان جنگ دارد. دوستان ما توانستند با به کارگیری همه ظرفیت‌ها، آنچه در حد توان بود، به انتشار برسانند.

وی افزود: شاید بعد از پذیرش قطعنامه و تمام شدن جنگ، ده‌ها کنگره دفاع مقدس در کشور برگزار شد، اما از نظر روح و محتوا، کنگره‌های استان همدان فوق‌العاده بودند. «حماسه الوند» گوشه‌هایی از آن عظمت و بزرگی را روایت کرده است. سال‌های پیش دغدغه دوستان این بود که چون بودجه اقتصادی زیادی نداریم، به حداقل‌ها بسنده کنیم. امروز با گذشت چند ماه از کنگره و از بین رفتن آن دغدغه‌ها باید به سراغ گنجینه‌های دفاع مقدس برویم و برای دنیا و آخرت خود فعالیت کنیم.

فضلی اضافه کرد: امروز الگو بودن دفاع مقدس، خودش را نشان داده است. طی دو سال گذشته 2 میلیون و 919 هزار نفر از کربلاهای ایران بازدید کردند که نیمی از این تعداد با هزینه شخصی خود به این سفر آمده بودند. قریب به 80 درصد این جمعیت هم برای بار اول بود که به این سفر آمده بودند. از طرف دیگر سردار نقدی و آقای حاجی‌بابایی توافقاتی برای همکاری با یکدیگر داشتند که علی‌رغم حاشیه‌ها و مخالفت‌ها، نتایج خوبی در بر داشته است.

در ادامه این مراسم، کتاب «حماسه الوند» با حضور سردار فضلی، حاجی‌بابایی، امیر بالار و فرماندهان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان رونمایی شد. این کتاب شامل 252 قطعه عکس از 47 عکاس است که 8 نفر از این عکاسان شهید شده‌اند. این کتاب به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در تیراژ 5000 نسخه منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها